MultiVersus-update verandert hurtboxes en projectielen
Nieuws

MultiVersus-update verandert hurtboxes en projectielen

Versie 1.02 van MultiVersus wordt vandaag uitgerold, met onder andere veranderingen voor “hurtboxes” en projectielen.

Een maand geleden maakte MultiVersus-ontwikkelaar Player First Games al bekend dat “hit-detectie” een grote herziening zou krijgen, en die wordt vandaag uitgerold als onderdeel van update 1.02.

Voorheen was de “hurtbox” van een personage - het gebied dat door een tegenstander geraakt kan worden om schade aan te richten – een groot rechthoekig vlak dat bovenop het personagemodel was geplakt. Na de update past de “hurtbox” juist bij het model van het personage, en is die als het ware om het 3D-model heen gevouwen. Daardoor is het ook mogelijk om tegenstanders pijn te doen door bijvoorbeeld een ledemaat te raken.

©GMRimport

De andere grote verandering in update 1.02 is voor projectielen. Die worden namelijk gestandaardiseerd: alle projectielen zouden zich nu op een soortgelijke manier moeten gedragen, zodat spelers “geen encyclopedische kennis nodig hebben van elke aanval in de game” om te weten hoe alle projectielen samenwerken.

Als twee projectielen elkaar nu raken, zullen beide worden vernietigd. Er is nu ook een ‘zwaarder’ projectiel, dat de standaard projectielen kan doorbreken en niet teruggekaatst kan worden. Ze worden alleen vernietigd als ze een ander ‘zwaar’ projectiel raken.

Verder bevat de update een scala aan balans-veranderingen voor de achttien personages van MultiVersus, en enkele kleine aanpassingen aan maps en perks.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo
Nieuws

Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo

Zou het Alarmo nu bij Nintendo afgaan?

Een fan heeft de oorspronkelijke Doom draaiende gekregen op Alarmo, de onlangs uitgekomen wekker van Nintendo.

Het is bij fans van Doom een trend om Doom op de meest uiteenlopende apparaten speelbaar te krijgen, waaronder een koelkast, pinautomaat, Lego-blokje en zelfs een John Deere-tractor.

Het was dan ook een kwestie van tijd voordat Doom speelbaar gemaakt zou worden op Alarmo, de pas uitgekomen wekker van Nintendo. Ene GaryOderNichts heeft op social media zijn prestatie gedeeld. De grote knop op de wekker kan daarbij daadwerkelijk gebruikt worden om de game te spelen. Hij deelt zelfs de broncode zodat eigenaren van Alarmo het zelf voor elkaar kunnen krijgen.

Nintendo Sound Clock: Alarmo maakt eigenaren 's ochtends wakker met geluiden en muziek uit verschillende Nintendo-games. Er zijn 35 'scènes' om uit te kiezen die zijn geïnspireerd door Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Splatoon 3, Pikmin 4 en Ring Fit Adventure. Door een Nintendo-account aan de wekker te linken kunnen er ook gratis scènes gebaseerd op Mario Kart 8 Deluxe en Animal Crossing: New Horizons worden gedownload.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Like a Dragon-bedenker viert jubileum van nieuwe studio met opvallende muziekvideo
Nieuws

Like a Dragon-bedenker viert jubileum van nieuwe studio met opvallende muziekvideo

De eerste game van de studio is nog altijd niet onthuld

Toshihiro Nagoshi, de bedenker van de Like a Dragon-franchise, heeft het driejarige jubileum van zijn huidige bedrijf Nagoshi Studio gevierd met een opmerkelijke muziekvideo.

In de video explodeert het hoofd van de ontwikkelaar en is er daarna een rapnummer hoorbaar. In een bijgeleverd Japanstalig bericht (via VGC) vertelt Nagoshi meer over de huidige stand van zaken. Hij laat daarbij weten dat de studio inmiddels uit meer dan tachtig werknemers bestaat.

Overigens geeft Nagoshi nog altijd geen details over de debuutgame van de studio. Volgens hem is er nog iets meer tijd nodig voordat het spel onthuld kan worden, maar wordt er wel dagelijks hard aan gewerkt.

Nagoshi vertrok in 2021 bij Sega en richtte begin 2022 zijn eigen ontwikkelstudio op bij het Chinese NetEase Games. Sindsdien belooft Nagoshi al geruime tijd een eerste blik op zijn nieuwe game, vooralsnog zonder resultaat.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!