MultiVersus-update verandert hurtboxes en projectielen
Versie 1.02 van MultiVersus wordt vandaag uitgerold, met onder andere veranderingen voor “hurtboxes” en projectielen.
Een maand geleden maakte MultiVersus-ontwikkelaar Player First Games al bekend dat “hit-detectie” een grote herziening zou krijgen, en die wordt vandaag uitgerold als onderdeel van update 1.02.
Voorheen was de “hurtbox” van een personage - het gebied dat door een tegenstander geraakt kan worden om schade aan te richten – een groot rechthoekig vlak dat bovenop het personagemodel was geplakt. Na de update past de “hurtbox” juist bij het model van het personage, en is die als het ware om het 3D-model heen gevouwen. Daardoor is het ook mogelijk om tegenstanders pijn te doen door bijvoorbeeld een ledemaat te raken.
©GMRimport
De andere grote verandering in update 1.02 is voor projectielen. Die worden namelijk gestandaardiseerd: alle projectielen zouden zich nu op een soortgelijke manier moeten gedragen, zodat spelers “geen encyclopedische kennis nodig hebben van elke aanval in de game” om te weten hoe alle projectielen samenwerken.
Als twee projectielen elkaar nu raken, zullen beide worden vernietigd. Er is nu ook een ‘zwaarder’ projectiel, dat de standaard projectielen kan doorbreken en niet teruggekaatst kan worden. Ze worden alleen vernietigd als ze een ander ‘zwaar’ projectiel raken.
Verder bevat de update een scala aan balans-veranderingen voor de achttien personages van MultiVersus, en enkele kleine aanpassingen aan maps en perks.