Microsoft werkt aan handheld, maar die komt pas over een paar jaar
Nieuws

Microsoft werkt aan handheld, maar die komt pas over een paar jaar

Kan even duren

Microsoft werkt aan een handheld, maar het kan nog een paar jaar duren voordat zo'n apparaat uitkomt.

Dat zegt Xbox-baas Phil Spencer in een interview met Bloomberg. Volgens Spencer zijn er "verwachtingen dat we iets zouden doen" met een handheld-apparaat. Zelf heeft hij in het verleden al zijn liefde voor handhelds geuit.

Spencer zegt nu dat het bedrijf werkt aan prototypes en overweegt wat het gaat doen, en dat hij zijn groep heeft gevraagd om de markt te onderzoeken en op basis daarvan een visie te ontwikkelen. Wel zegt hij dat zo'n apparaat nog een paar jaar op zich zal laten wachten.

De komende tijd zullen zijn ontwikkelaars vooral bezig zijn om de Xbox-app beter te laten werken op bestaande draagbare apparaten, en zal Microsoft samenwerken met hardwaremakers om ervoor te zorgen dat hun producten synchroniseren met Xbox-games. Volgens Spencer is de Xbox-app op sommige apparaten nog niet goed genoeg.

"Op de lange termijn hou ik ervan dat we apparaten maken", zegt hij. "En ik denk dat ons team echt innovatief werk kan doen, maar we willen geïnformeerd te werk gaan door te ontdekken wat er nu al gebeurt."

Verder kijkt Spencer ook naar de ontwikkelingen rond games op mobiele apparaten. "Om nieuwe spelers te bereiken, moeten we creatief zijn en nieuwe businessmodellen, apparaten en manieren om toegang te krijgen tot games omarmen. We gaan deze markt niet laten groeien met consoles van 1000 dollar."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!