Kojima: 'Alleen Microsoft begreep mijn idee'
Nieuws

Kojima: 'Alleen Microsoft begreep mijn idee'

Microsoft was volgens Hideo Kojima het enige bedrijf dat vertrouwen had in het idee voor de Xbox-game waar Kojima Productions momenteel aan werkt.

Dat vertelt hij in een interview met IGN. Kojima werkt naast Death Stranding 2 aan een Xbox-game die gebruik maakt van de cloud. Het idee voor die game heeft hij aan meerdere uitgevers voorgelegd. "Het project waar we met Microsoft aan werken zit al vijf of zes jaar in mijn hoofd. Het project heeft een nooit eerder benodigde infrastructuur nodig, dus ik heb het idee met een hoop verschillende grote bedrijven besproken, maar zij leken allemaal te denken dat ik gek was", vertelt Kojima.

Microsoft ging uiteindelijk wel met het idee in zee. "Het was uiteindelijk Microsoft dat liet zien dat ze het idee wel begrepen en nu werken we samen aan het project, ook op technologisch gebied."

Kojima kondigde het project aan tijdens de Xbox en Bethesda Showcase. Hij gaf destijds weinig details. "Ik heb erg lang gewacht op de dag dat ik het eindelijk kon maken. Met Microsofts nieuwe cloudtechnologie en de veranderende trends in de industrie, is het nu mogelijk om mijzelf uit te dagen om dit nooit eerder verschenen concept te maken. Het gaat misschien een tijdje duren, maar ik kijk er naar uit om met Xbox Game Studios samen te werken en in de toekomst meer te laten weten."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tweede nieuwe Astro Bot-level nu beschikbaar
Nieuws

Tweede nieuwe Astro Bot-level nu beschikbaar

'Thrust or Bust' bevat wederom een nieuwe speciale Bot

Het tweede nieuwe leven van de geplande vijf nieuwe levels voor Astro Bot is nu beschikbaar.

Het level heet 'Thrust or Bust' en is net zoals het level dat vorige week uitkwam gericht op een relatief hoge moeilijkheidsgraad. Spelers die het einde van het level bereiken worden wederom beloond met een nieuwe speciale Bot gebaseerd op een bekende gamefranchise. In onderstaande tweet zijn beelden van het nieuwe level te zien.

Een week geleden werd aangekondigd dat er nog eens vijf gratis dlc-levels naar Astro Bot zouden komen. Vorige week verscheen 'Tick-Tock Shock' meteen met de aankondiging. 'Cock-A-Doodle-Doom' volgt op 27 februari, 'Hard to Bear' op 6 maart en tot slot 'Armored Hardcore' op 13 maart.

Daarnaast werd er vorige week een PlayStation 5 Pro-update voor de game uitgebracht. De update zorgt er voor dat de game in een constante hoogst mogelijke resolutie en 60 frames per seconde draait.

Lars Cornelis gaf een 8 aan de vorig jaar uitgekomen PlayStation 5-game: "Astro Bot is bijzonder creatief vormgegeven, met enkele speciale PlayStation-werelden als absoluut hoogtepunt. Op platformgebied doet de game echter weinig bijzonders."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Fortress 2-broncode vrijgegeven
Nieuws

Team Fortress 2-broncode vrijgegeven

Modders kunnen hun projecten via Steam gratis beschikbaar stellen

Valve heeft de broncode van Fortress 2 voor iedereen beschikbaar gesteld.

Het Source SDK 2013-pakket stelde al een aanzienlijk deel van de broncode van de Source-engine beschikbaar voor het publiek, maar daar is nu ook de broncode van Team Fortress 2 bijgekomen.

"Dit geeft modders de mogelijkheid om Team Fortress 2 te veranderen, uit te breiden of te herschrijven", zo meldt Valve. "Daardoor behoren kleine aanpassingen tot complete conversies tot de mogelijkheden." Alle mods die hiermee worden gemaakt kunnen via de Steam Store gratis worden aangeboden. Er geld voor vragen is niet toegestaan. "Na publicatie verschijnen ze als nieuwe games in de Steam-lijst."

Een grote update aan Source SDK 2013 voegt nog meer toe. Zo ondersteunen diverse games, waaronder Team Fortress 2, Counter-Strike: Source en Half-Life 2: Deathmatch nu 64-bit binary en is de gebruikersinterface nu schaalbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!