Microsoft Flight Simulator-update voegt DLSS-ondersteuning op pc toe
Nieuws

Microsoft Flight Simulator-update voegt DLSS-ondersteuning op pc toe

Er is een update voor Microsoft Flight Simulator uitgekomen waarmee onder andere DLSS-ondersteuning aan de pc-versie wordt toegevoegd.

Dat heeft ontwikkelaar Asobo aangekondigd. Sim Update 10 is nu beschikbaar voor pc en Xbox. Op pc wordt nu dus DLSS ondersteund. DLSS staat voor Deep Learning Super Sampling, waarmee resoluties met een ai-gedreven algoritme omhoog worden geschaald.

Verder moet de patch de game game stabieler maken en voor betere prestaties zorgen. Ook wordt er efficiënter met het geheugengebruik omgegaan, specifiek als men Direct X12 gebruikt. Wolken in de game worden nu op een realistischere manier gestapeld, waardoor deze nog echter lijken. Alle aanpassingen zijn in de patch notes te vinden.

Dit jaar zijn er diverse uitbreidingen voor Microsoft Flight Simulator uitgekomen, waaronder een uitbreiding gebaseerd op de Top Gun-franchise en diverse wereldupdates om meer details aan steden en vliegvelden toe te voegen. Later deze maand wordt er een nieuwe update uitgerold waarmee diverse gebieden in Canada meer details krijgen. 

Op 11 november komt vervolgens de 40th Annivesary Edition van Flight Simulator uit, dat ook als gratis update voor huidige eigenaren wordt aangeboden. Het bevat onder andere zes nieuwe luchthavens, een Airbus A310, zes historische vliegtuigen, helikopters en zweefvliegtuigen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GeForce Now-spelers krijgen maandelijkse limiet van honderd uur
Nieuws

GeForce Now-spelers krijgen maandelijkse limiet van honderd uur

Voor huidige abonnees gaat de limiet pas in 2026 in

Nvidia gaat een maandelijkse limiet voor leden van GeForce Now instellen - zij kunnen de dienst vanaf 2025 nog maar honderd uur per maand gebruiken.

Het gaat daarbij specifiek om leden van de Performance (voorheen Priority)- en Ultimate-abonnementen. Wanneer men meer dan honderd uur wil gebruiken per maand, kan men voor drie dollar vijftien uur erbij kopen voor Performance en voor zes dollar vijftien uur voor Ultimate.

Leden kunnen daarnaast vijftien ongebruikte uren meenemen naar de volgende maand. Founders-leden blijven overigens voor de rest van hun leven een oneindige hoeveelheid speeltijd houden.

Overigens geldt deze limiet in eerste instantie alleen voor mensen die vanaf 1 januari 2025 lid worden. Mensen die nu al lid zijn of voor 2025 lid worden krijgen een jaar uitstel - die krijgen in 2026 dus pas met de maandelijkse limiet te maken.

Volgens Nvidia zorgt de limiet van honderd uur er voor dat het bedrijf een kwalitatief hoogstaande streamingdienst aan kan blijven bieden zonder prijsverhoging. Ook moet dit kortere wachttijden voor gebruikers opleveren.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Marcus- en Dom-stemacteurs keren terug voor Gears of War: E-Day
Nieuws

Marcus- en Dom-stemacteurs keren terug voor Gears of War: E-Day

De game komt op een nog onbekend moment naar Xbox Series-consoles en pc

John DiMaggio en Carlos Ferro, die respectievelijk Marcus Fenix en Dominic Santiago inspreken in eerdere Gears of War-games, zullen ook weer te horen zijn in het aankomende Gears of War: E-Day.

Dat werd via een tweet via het officiële kanaal van de gamereeks bevestigd. Beide heren hebben de stemmen van de personages in elk hoofddeel van de reeks ingesproken en zullen dat dus ook voor de aankomende prequel doen. Op social media werd daarnaast een foto van het tweetal gedeeld.

Gears of War: E-Day speelt zich op Emergence Day af, de gebeurtenis die het verhaal van de Gears-reeks in gang zet. De game speelt zich dan ook veertien jaar voor de eerste Gears of War af en toont hoe de mensheid kennis maakt met de Locust op Sera. Aangezien de game zich ver voor de eerdere games afspeelt, keert ook Marcus Fenix weer terug. Ook Dom is te zien in de eerste trailer. Hun vriendschap is een belangrijk element van de game. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Xbox Series-consoles en pc.

Onlangs onthulde Rod Fergusson, die tot en met Gears 5 aan alle games in de Gears of War-reeks heeft gewerkt, zijn ideeën voor een Gears 6.  "Het was de bedoeling dat spelers in Gears 6 Sera zouden verlaten. Als je het verhaal volgt - in Gears 5 halen we rakettechnologie aan, waarmee we de zaden plantten voor de toekomst. Ik wilde dat spelers Sera zouden vertalen en zouden achterhalen wat dit allemaal voor de rest van het universum betekent, of in ieder geval voor de rest van het zonnestelsel. Niet dat je verschillende planeten zou bezoeken, maar om je naar een nieuwe plek te brengen om een nieuwe setting te introduceren en het zo nog grootser te maken." Het is niet bekend of Gears 6 alsnog ontwikkeld wordt.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!