Microsoft-CEO verdient dit jaar 30 miljoen dollar meer dan vorig jaar
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft-CEO verdient dit jaar 30 miljoen dollar meer dan vorig jaar

De CEO laat de waarde van het bedrijf al jaren stijgen

Satya Nadella, de CEO van Microsoft, verdient in het fiscale jaar 2024 in totaal 79,1 miljoen dollar - een stijging van meer dan 30 miljoen dollar ten opzichte van vorig jaar.

Zijn salaris beslaat 2,5 miljoen dollar. Het grootste gedeelte van het bedrag dat hij verdient komt van aandelenopties en andere vergoedingen, zo valt te lezen op Eurogamer. Daarbij moet wel gezegd worden dat hij een deel van zijn bonus vrijwillig heeft verlaagd na een beveiligingsincident vorig jaar waarbij e-mailaccounts van de overheid werden gehackt door een Chinese groepering.

Gamers op internet bekritiseren het hoge bedrag dat Nadella verdient. Dit en vorig jaar zijn er immers duizenden ontslagen gevallen bij Microsoft - waaronder twee ontslagrondes binnen de gamedivisie dit jaar.

Het is echter goed om het achterhoofd te houden dat Nadella sinds zijn aanstelling als CEO in 2014 Microsoft enorm in waarde heeft laten stijgen. De nettowinst van het bedrijf staat nu op 88,1 miljard dollar en de omzet op 245,1 miljard dollar. Het bedrijf is inmiddels meer dan drie biljoen dollar waard, terwijl Microsoft voor zijn aanstelling nog geen biljoen dollar waard was.

Nadella gaf in een rapportage gisteren al aan dat hij van plan is om games op zoveel mogelijk manieren aan de man te krijgen. "Met Xbox Cloud Gaming blijven we innoveren om meer spelers meer manieren te geven om de games waar ze van houden te ervaren - waar, wanneer en hoe ze dat ook maar willen. We hebben tot slot voor het eerst vier favoriete games naar Nintendo Switch en Sony PlayStation gebracht, terwijl we onze content naar nieuwe platforms blijven brengen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!