Microsoft: 'Black Ops 6 is de grootste Call of Duty-release ooit'
Nieuws

Microsoft: 'Black Ops 6 is de grootste Call of Duty-release ooit'

Xbox-omzet stijgt, omzet van consoleverkoop daalt

Microsoft heeft zijn kwartaalcijfers bekendgemaakt en daarbij gepraat over het succes van het afgelopen vrijdag uitgekomen Call of Duty: Black Ops 6. De game blijft de meest succesvolle Call of Duty-release ooit.

Dat vertelde CEO Satya Nadella aan investeerders. "De release van Black Ops 6 afgelopen week was de grootste Call of Duty-release ooit. De game brak een record voor meeste spelers op dag één van release en nieuwe Game Pass-leden op dag één van release."

Het was voor het eerst dat een Call of Duty-game meteen op release op Game Pass staat - uitgever Activision Blizzard maakt sinds vorig jaar onderdeel uit van Microsoft. Op PlayStation en Steam is er op release ook meer dan zestig procent aan exemplaren van de game verkocht ten opzichte van het vorig jaar uitgekomen deel. "Dit past bij onze strategie om gamers te ontmoeten waar zij zijn, door ze de mogelijkheid te geven games te spelen op de schermen waar ze hun tijd op spenderen."

Wat het fiscale kwartaal dat eindigde op 30 september 2024 betreft is de gameomzet van de Xbox-divisie met 43 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is volgens Microsoft in zijn geheel te danken aan het feit dat Activision Blizzard nu onderdeel van het bedrijf uitmaakt. Ook was er een stijging van 61 procent merkbaar op het gebied van omzet gegenereerd door "content en services". De omzet van hardwareverkoop daalde wel met 29 procent ten opzichte van vorig jaar.

Samenvattend is het dus duidelijk dat de verkoop van Xbox-consoles vooralsnog af blijft nemen, terwijl Xbox toch groeit qua omzet dankzij het feit dat Activision Blizzard nu eigendom is van het bedrijf.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!