Meer details over Skull and Bones-gameplay gelekt
Door een recente playtest van Skull and Bones zijn er meer details gelekt over de gameplay van Ubisofts piratenspel.
Op basis van de playtest van Skull and Bones zet Exputer enkele details over de game op een rij. Volgens journalist Tom Henderson bevat Skull and Bones géén speler-tegen-spelergevechten. In 2021 meldde hij al dat dat het geval is voor gevechten op land, maar het blijkt naar verluidt nu ook dat er geen scheepsgevechten tussen spelers zullen plaatsvinden.
Henderson zegt dat spelers in de playtest helemaal niet van hun schip af kunnen, hoewel ze wel materialen als erts en hout en eten kunnen verzamelen. Dat doen spelers door vanaf hun schip naar land te kijken en van afstand de materialen te verzamelen door op een knop te klikken. Het plunderen van nederzettingen gaat op een soortgelijke manier; spelers moeten kanonnen afvuren om de nederzetting te verzwakken, en sturen er dan npc’s op af.
In Skull and Bones starten spelers met een kleine boot, die ze kunnen upgraden door het verzamelen van allerlei materialen. Schepen worden gecategoriseerd in vijf klassen, waaronder small en large. Er lijken drie type schepen te komen: Combat (meer schade), Cargo (meer ruimte voor materialen) en Exploration (sneller varen).
Het moraal van de scheepsbemanning is cruciaal in Skull and Bones, want de npc’s moeten tevreden gehouden worden. Dat doen spelers door te voorzien in levensbehoeftes als eten en drinken; mocht dat niet goed gaan, dan vindt een muiterij plaats.
Skull and Bones moet in april 2023 uitkomen voor PlayStation 5, Xbox Series X/S en pc. Het is onbekend wat Ubisoft nog aan het spel wil veranderen en/of toevoegen. Eerder vandaag lekten al gameplaybeelden van het spel uit.