Meer details over Skull and Bones-gameplay gelekt
Gamer.nl
Nieuws

Meer details over Skull and Bones-gameplay gelekt

Door een recente playtest van Skull and Bones zijn er meer details gelekt over de gameplay van Ubisofts piratenspel.

Op basis van de playtest van Skull and Bones zet Exputer enkele details over de game op een rij. Volgens journalist Tom Henderson bevat Skull and Bones géén speler-tegen-spelergevechten. In 2021 meldde hij al dat dat het geval is voor gevechten op land, maar het blijkt naar verluidt nu ook dat er geen scheepsgevechten tussen spelers zullen plaatsvinden.

Henderson zegt dat spelers in de playtest helemaal niet van hun schip af kunnen, hoewel ze wel materialen als erts en hout en eten kunnen verzamelen. Dat doen spelers door vanaf hun schip naar land te kijken en van afstand de materialen te verzamelen door op een knop te klikken. Het plunderen van nederzettingen gaat op een soortgelijke manier; spelers moeten kanonnen afvuren om de nederzetting te verzwakken, en sturen er dan npc’s op af.

In Skull and Bones starten spelers met een kleine boot, die ze kunnen upgraden door het verzamelen van allerlei materialen. Schepen worden gecategoriseerd in vijf klassen, waaronder small en large. Er lijken drie type schepen te komen: Combat (meer schade), Cargo (meer ruimte voor materialen) en Exploration (sneller varen).

Het moraal van de scheepsbemanning is cruciaal in Skull and Bones, want de npc’s moeten tevreden gehouden worden. Dat doen spelers door te voorzien in levensbehoeftes als eten en drinken; mocht dat niet goed gaan, dan vindt een muiterij plaats.

Skull and Bones moet in april 2023 uitkomen voor PlayStation 5, Xbox Series X/S en pc. Het is onbekend wat Ubisoft nog aan het spel wil veranderen en/of toevoegen. Eerder vandaag lekten al gameplaybeelden van het spel uit. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!