Matt Booty benadrukt dat ontwikkeling grote games vijf tot zes jaar duurt
Nieuws

Matt Booty benadrukt dat ontwikkeling grote games vijf tot zes jaar duurt

Mensen lopen achter volgens hem

Matt Booty wil dat mensen beseffen dat het maken van een grote game vijf tot zes jaar duurt.

Dat vertelt hij in een interview met Axios. "Ik denk dat de industrie en fans een beetje achterlopen met begrijpen dat een game maken niet langer twee of drie jaar duurt", vertelt hij. Daarmee refereert hij voornamelijk naar grote games met grote budgetten, zoals Starfield. "Dat duurt tussen de vijf en zes jaar. Games worden steeds ambitieuzer als kunstvorm". 

Ook de technologische vooruitgang heeft daar invloed op, volgens Booty. "De verwachtingen worden steeds hoger. Het niveau van realisme dat we kunnen leveren gaat gewoon omhoog."

De uitingen van Booty zijn ongetwijfeld een reactie op de kritiek die Xbox te verduren krijgt over diens first party games. Games als Perfect Dark, Fable, Everwild en State of Decay werden allemaal jaren geleden al aangekondigd en hebben het levenslicht nog niet gezien. 

Xbox brengt dit jaar nog twee grote titels uit. Starfield verschijnt op 6 september en Forza Motorsport op 10 oktober. In 2024 volgen Senua's Saga: Hellblade 2, Avowed en Microsoft Flight Simulator 2024. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!