Marketing van Star Wars Jedi: Survivor is begonnen
Electronic Arts is begonnen met de marketing van Star Wars Jedi: Survivor.
Het bedrijf heeft diens Twitter-pagina rondom Star Wars-content vernieuwd met een banner gebaseerd op de aankomende game.
Eerder dit jaar meldde journalist Jeff Grubb al dat de marketing in december van start zou gaan en dat de game voor april 2023 uit zou komen, en de nieuwe Twitter-banner lijkt te suggereren dat die informatie correct is.
Insider-Gaming meldde vorige week al dat Star Wars Jedi: Survivor komende week tijdens The Game Awards wordt getoond. Naast een nieuwe trailer moeten ook de pre-orders dan live gaan.
Star Wars Jedi: Survivor speelt zich vijf jaar na de gebeurtenissen uit het eerste deel af, met opnieuw Cal Kestis in de hoofdrol. Het vervolg wordt net als het origineel ontwikkeld door Apex Legends- en Titanfall-studio Respawn Entertainment. De game moet uitkomen op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.
Survivor is niet de enige Star Wars-game in ontwikkeling bij EA. Respawn ontwikkelt ook een nog naamloze shooter in het Star Wars-universum en werkt samen met Bit Reactor - een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van de Xcom-franchise - aan een strategiegame. Andere Star Wars-games die buiten EA in ontwikkeling zijn, zijn onder andere Star Wars Eclipse en een remake van Knights of the Old Republic.
The Game Awards worden in de nacht van 8 op 9 december uitgezonden vanaf 01:30 uur Nederlandse tijd. Eerst volgt een halfuur een pre-show, waarna de hoofdshow naar verwachting zo'n 2 à 3 uur in beslag neemt.
©GMRimport