James Cameron is enthousiast over Ubisofts Avatar-game
Nieuws

James Cameron is enthousiast over Ubisofts Avatar-game

Avatar-regisseur James Cameron laat weten enthousiast te zijn over de Ubisoft-game Avatar: Frontiers of Pandora.

Dat liet hij weten in een interview met IGN. "We zijn erg enthousiast over wat Ubisoft met de game doet. Ik vertel ze niet wat ze moeten doen - ze kunnen hun wereld, hun zaken, hun markten. We houden een oogje in het zeil zodat ze niets doen dat niet binnen het verhaal past qua Na'vi-cultuur."

De eerste Avatar-film verscheen in 2009, terwijl Cameron inmiddels aan vier vervolgfilms werkt. Het eerste vervolg, Avatar: The Way of Water, verschijnt in december dit jaar in de bioscopen. De Ubisoft-game had eigenlijk ook dit jaar uit moeten komen, maar is uitgesteld tot na maart 2023.

Cameron: "Ubisoft zal er vast eigen ideeën op nahouden en ik weet niet precies hoe dat in elkaar steekt, maar we willen een aanhoudende, bezoekbare wereld creëren met de vervoglen. Als het allemaal lukt, hebben we voorlopig om het jaar een nieuwe film. Verder hebben we ook (World of Pandora) in Flordia, en wie weet wat er in andere Disney-parken nog komt."

Avatar: Frontiers of Pandora wordt ontwikkeld door Massive Entertainment, de studio achter de Division-games. Het spel draait op dezelfde Snowdrop-engine. De game is in ontwikkeling voor pc, PlayStation 5, Xbox Series X en S, Google Stadia en Amazon Luna en moet een uniek verhaal binnen het Avatar-universum vertellen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Helldivers 2-studio blundert: nieuwe mechaniek brengt friendly fire
Nieuws

Helldivers 2-studio blundert: nieuwe mechaniek brengt friendly fire

Ontwikkelaar Arrowhead werkt aan een oplossing

Een nieuwe spelmechaniek in Helldivers 2 kost spelers letterlijk de kop. Na talloze klachten uit de achterban heeft ontwikkelaar Arrowhead wederom moeten ingrijpen.

Het gaat om het Democracy Space Station dat afgelopen week aan Helldivers 2 werd toegevoegd. De nieuwe mechaniek geeft spelers speciale, extra sterke tactische aanvallen die helpen bij het bevrijden van sterrenstelsels. Onverwacht keerde de mechaniek zich juist tegen spelers, die ook worden opgeblazen door de aanvallen van het mobiele ruimtestation. Een klassiek geval van friendly fire dus.

Door de kolderieke toon die het spel geregeld aanhaalt klinkt het bovenstaande probleem misschien ironisch (Helldiver-soldaten offeren zichzelf in het spel tenslotte op voor de democratie), maar het verpest wel degelijk het plezier van de spelers. Arrowhead heeft ingegrepen door gratis schilden en extra levens uit te delen terwijl aan een structurele oplossing wordt gewerkt. Ondertussen vragen spelers zich af of de nieuwe mechaniek überhaupt is getest voordat hij officieel werd uitgebracht, zo blijkt uit de reacties op social media.

View post on X

Helldivers 2 kreeg na zijn release eerder dit jaar met de nodige problemen te maken. De game werd zo goed verkocht dat de servers het aantal spelers niet kon dragen. Als gevolg konden speler tijdens piekuren niet inloggen op de servers. Dat probleem werd verholpen, maar vervolgens kreeg men felle kritiek op de implementatie van het PlayStation-account, dat verplicht moest worden aangemaakt om te kunnen spelen.

Ook die beslissing werd door Sony teruggedraaid, maar dat betekende niet dat de problemen voorbij waren. Arrowhead kreeg de wapens maar niet goed gebalanceerd in zijn patches, tot woede van de spelersschare. En nu is het dus weer raak met het nieuwe Democracy Space Station. Zoals gezegd werkt Arrowhead aan een oplossing voor het probleem.

Helldivers 2 is verkrijgbaar voor PlayStation 5 en pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Productie nieuwe content voor Payday 3 wordt afgeschaald
Nieuws

Productie nieuwe content voor Payday 3 wordt afgeschaald

De game is een commercieel succes volgens de ontwikkelaar

Starbreeze AB, de ontwikkelaar van Payday 3, gaat de ondersteuning van die game met nieuwe content in het komende jaar afschalen.

Dat blijkt uit een financieel verslag dat onlangs door Starbreeze werd gepubliceerd. De beslissing volgt op de release van een grote gratis update ter gelegenheid van de eerste verjaardag van Payday 3. Volgens de ontwikkelaar was het gratis contentpakket een van de grootste die Starbreeze ooit heeft gemaakt. “Met het tweede jaar in het achterhoofd zijn we er zeker van dat we onze spelers nog steeds waarde kunnen brengen, maar dan met aanzienlijk minder inbreng vanuit ons”, schrijft CEO Mats Juhl in het verslag.

De stroom aan content zal dus minder worden, maar droogt niet volledig op. De focus wordt verlegd naar de volgende game van Starbreeze, namelijk een nog naamloze Dungeons and Dragons-game. Die titel staat intern te boek onder de codenaam “Project Baxter”. De studio zegt dat er intern wekelijks playtests plaatsvinden voor de nieuwe game. Volgens Juhl zijn tegenvallende prestaties van Payday 3 in ieder geval geen reden voor het besluit van de studio. Hij noemt het spel een “commercieel succes”, maar benoemt ook de technische problemen die Payday 3 tijdens de release teisterden. Juhls uitspraak over het succes van de game staat haaks op een eerdere verklaring van Starbreeze.

Payday 3 verscheen in oktober vorig jaar, maar het spel ontving veel kritiek vanwege allerlei bugs en matchmakingproblemen. De spelersrecensies op Steam zijn dan ook verdeeld en recentelijk zelfs grotendeels negatief. Begin dit jaar deed het bedrijf een persbericht uitgaan waarin het zei dat de verkoop en spelersactiviteit van Payday 3 “significant lager ligt dan we zouden willen.” De ontwikkelaar liet destijds weten dat het team zich volledig zou storten op het verbeteren van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!