Inside.Gamer Community Spotlight #4
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #4

Een paar weken geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer.

In dit bericht lichten we een aantal posts voor je uit. Vergeet niet dat je nog steeds een Nintendo Switch kan winnen door mee te posten! De beste post op Inside.Gamer in de eerste maand na lancering wint de console. Post dus snel wat fijne content en wie weet ligt de Switch straks op jouw deurmat. Vergeet niet dat je gewoon je Gamer.nl-account kan gebruiken.

Tot zover de introductie, we gaan gelijk door met een selectie van posts die je op Inside.Gamer kon vinden deze week.

Hoe zou de DLC van een oude game er uit hebben gezien?

We trappen deze week af met een post van gebruiker Janucci. Hij vraagt zich af hoe DLC's van oude games eruit zouden hebben gezien. 

"Wat nou als een oude game van vroeger DLC had gekregen? Wat voor DLC had het kunnen zijn waardoor het de levensduur van de game had kunnen verlengen?

Mijn voorbeeld zou zijn Prince of Persia (zoals op het plaatje te zien op de oude Tulip PC). Een DLC-pack waarbij je open levels hebt en kunt vliegen op een tapijt (Aladdin style). Daarnaast zou ik één of twee nieuwe vijanden toevoegen om wat meer variatie in gevechten toe te voegen.

Ik ben zeer benieuwd, wat zouden jullie nieuwe DLC ideeën zijn voor oude games?"

Lees hier de hele post van Janucci

©GMRimport

Welk populair spel vond jij eigenlijk helemaal niks?

SemB stelt de community een interessante vraag: "Welk populair spel vond jij eigenlijk helemaal niks?"

"Voor mijzelf, en ik schaam me dit te moeten melden, is dat Skyrim. Het is mij gewoon nooit gelukt er echt mee te beginnen, ondanks dat het leuk lijkt en iedereen er altijd mega positief over is. Niet dat ik het een slecht spel vind, het is me gewoon nooit gelukt om mezelf er toe te brengen het te spelen."

Benieuwd naar de reacties vanuit de community?

Lees hier de rest

©GMRimport

Wat is je favoriete Mario-game?

Afgelopen woensdag was het Mario dag! Daarom werden er deze week een aantal Mario gerelateerde discussies gestart op het platform. Eén van deze ging over de favoriete Mario game van de community. Hoofdredacteur Lucas trapt af!

"Mijn favoriet is waarschijnlijk Super Mario Bros. 3. Vroeger speelde ik de SNES-versie uit Super Mario All-Stars, want ik had geen NES. Als ik terugdenk aan de geheimen, de levels en de verbeterde physics krijg ik nog steeds zin om die Super Nintendo weer even aan te slingeren." 

Wat is jullie Favoriete Mario-game?

Wat voor muziek luisteren jullie tijdens het gamen?

Gebruiker Coola is benieuwd naar welke muziek de community luistert tijdens het gamen. 

"Ik zal zeer waarschijnlijk heel erg in de minderheid zijn, maar ik ben de ingame muziek heel erg snel beu tijdens het gamen en zet daarom vaak m’n tablet naast m’n stoel om daar muziek op af te spelen.

Nou vraag ik mij af zetten jullie ook vaak de ingame muziek uit om vervolgens naar je eigen gekozen muziek te luisteren? Zo ja wat voor muziek dan ?"

Zelf geeft Coola een paar voorbeelden van verschillende soorten muziek die hij tijdens het gamen luistert, waaronder deze klassieker!

Wat luister jij tijdens het gamen?

Watch on YouTube

Tofste Mario Kart Courses

In het kader van Mariodag, stelt gebruiker Luigi1985 ook een originele vraag: Wat is jullie favoriete Mario Kart Course? En tegen welke kijken jullie altijd op? Zelf geeft hij een Top 3 van zijn favoriete courses, daarnaast vertelt hij ook welke track hij zo frustrerend vindt dat hij met zichzelf moet afspreken geen controllers meer door de kamer te gooien.

Check hier meer toffe Mario Kart courses

©GMRimport

Welke game ip wil jij in een thema park zien?

Gebruiker Tielo staat even stil bij de relatie tussen themaparken en videogames. Hij blikt terug op eerdere samenwerkingen tussen game ip's en themaparken. Zo was er bijvoorbeeld in 1983 al een Pac-Man Land in Six Flags Over Texas. Helaas stelde dit niet zoveel voor en werd het na twee jaar alweer omgetoverd tot een Looney Tunes park. Met de komst van Super Nintendo World lijkt het alsof er eindelijk een volwaardig themapark voor de gameliefhebber is ontstaan. Nu is Tielo erg benieuwd welke game ip's nog meer goed vertaald zouden kunnen worden naar een themapark?

"Ik heb mijn hoofd gebroken over de mogelijkheden maar ik weet het niet. Bedenk dat een thema park bezocht wordt door families dus een lekkere bloederige shooter zit er niet in. Gruwelijke onthoofdingen of extreem geweld gaat er ook niet echt in. En een achtbaan met een tof beeldje van Master Chief of Nathan Drake ervoor is te makkelijk, maar wat dan.

Heeft iemand een idee voor een gaaf thema park land, attractie of show?"

Lees hier de reacties

©GMRimport

Wat vind jij nou echt een vervelende mechanic in games?

We hebben waarschijnlijk allemaal wel dat ene ding dat in een aantal games verwerkt zit maar zodra je het ziet je een zuchtje niet kan onderdrukken.

Voor gebruiker Dunke zijn dat Timed Challenges en Random Encounters:

"Timed challenges zetten voor mij altijd een soort druk op het spelen van een game en dat is niet waarom ik een spelletje speel. Ik wil gewoon lekker op mijn gemak het spel uitpluizen en rustig aan uitzoeken wat het plan van aanpak is in een combat encounter.

En dan random encounters…

Ik denk dat mijn probleem hier vooral ligt bij het feit dat een random encounter vaak heel erg de “flow” van een game lijkt te onderbreken. Daarom ben ik bijvoorbeeld nog steeds niet uit Midgar gekomen in de originele Final Fantasy 7, ik wil niet de hele tijd onderbroken worden zonder dat ik daar invloed op heb."

Lees hier meer over vervelende mechanics in games

©GMRimport

Resident Evil Vs. Resident Evil

We sluiten dit artikel af met een mooi stukje van Luig1985 over de verschillende soorten Resident Evil games. 

"Ik kon er eindeloos naar blijven kijken: een herfstachtige omgeving met dorre bladeren, boeren met hooivorken en boze meneren met kettingzagen. Deze beelden en de overtuigende tekst erbij lieten me uitkijken naar Resident Evil 4 zoals ik nimmer uitgekeken had naar een game. Terecht bleek achteraf, naast het feit dat ik de game talloze keren speelde, sleepte de game ook torenhoge scores binnen. Sommige kenners vonden het geen echte Resident Evil, maar is een echte Resident Evil wel zoveel beter?"

Welk soort Resident Evil game heeft jouw voorkeur?

©GMRimport

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen. Wie weet win jij die Switch straks wel!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!