Inside.Gamer Community Spotlight #15
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #15

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Wat spelen we dit weekend?

Het laatste weekend van de maand zit er alweer bijna op. Welke games heb jij afgelopen weekend gespeeld? Of ga je vanmiddag nog een vette game proberen? 

Wat speel jij dit weekend?

©GMRimport

Bekritizeer : Spiritfarer

"In Bekritizeer behandel ik (Dokter Caspari) games die ik kan waarderen, maar waar ik echter ook minpunten bij ervaar.

De dood, een mysterieus maar zwaar onderwerp. De een is er maar al te bekend mee, terwijl een ander onwetende (maar helaas) nog een toekomst vol afscheid in zijn of haar verschiet heeft. Niet alleen verliezen wij onze dierbaren aan het onbekende ‘niets’, ook wijzelf ontkomen niet aan een enkele reis naar het hiernamaals. De dood is een ongrijpbaar iets, dit maakt het echter ook gelijk een baken van (soms hoopvolle) mogelijkheden. Niemand weet immers wat er met ons gaat gebeuren wanneer de draad des levens eindigt. Erover fantaseren daarentegen kan iedereen."

Lees verder

©GMRimport

Screenshot Sunday #10

Daar zijn we weer! De 10e week van Screenshot Sunday!

"Elke zondag plaatst LeegBlikjeWater twee (of meer) screenshots van een game die hij speelt of heb gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden  van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!"

Deze week screenshots van onder andere Death Stranding en The Last of Us 2!

Bekijk de nieuwe Screenshot Sunday hier

©GMRimport

Q&A: Welke studio moet er uit de dood opstaan?

Vorige week verscheen het nieuws dat Free Radical Design plotseling opnieuw wordt opgericht voor een nieuwe Timesplitters-game. Daarom de vraag: welke studio mag nog meer op wonderbaarlijke wijze opstaan uit de dood, en voor welke game? Redacteurs Jacco, Lars en Martin geven hun mening.

Welke studio moet er uit de dood opstaan?

©GMRimport

Fanboys: wat is het en hoe ga je ermee om?

Michael-Raymond-Clayton duikt in op het begrip "fanboy"

"Waar wat te kiezen valt, heb je voorkeuren en waar je voorkeuren hebt, heb je sterke voorkeuren en dus ook fans en fanboys. Kortom, je hebt ze overal. Binnen het voetbal staan die mensen overigens ook wel bekend als ‘hooligans’, maar dat zijn misschien wel de grootste fanboys van allemaal: stuk voor stuk kleine jongetjes (met vermoedelijk een hoop onzekerheden om te compenseren) die zó weinig begrip kunnen opbrengen voor mensen met een andere voorkeur, dat ze die in elkaar beuken."

Lees het artikel hier!

©GMRimport

Wat zijn jouw meest beschamende game momenten?

Iedereen heeft wel eens dingen gedaan waar je misschien niet zo trots op bent en die je achteraf misschien liever voor je houdt, zo ook in games! Kaskarion deelde alvast drie game momenten waar hij liever niet aan herinnerd wil worden.

"Zo heb ik bijvoorbeeld in Minecraft een compleet huis laten afbranden nadat ik samen met een vriend meer dan een week bezig ben geweest met het opbouwen en inrichten van ons eigen plekkie. De reden hiervoor was simpel: ik wilde nog even een mooie toren op het dak maken waar lava uit zou kunnen stromen.. "

Wat zijn jouw meest beschamende game momenten?

©GMRimport

Wat moet Cyberpunk 2077 kosten als alles ‘af’ is?

LeegBlikjeWater stelt de Inside.Gamer community een interessante vraag: 

"Het is mij en vele andere opgevallen dat Cyberpunk tegenwoordig voor een prikkie verkocht wordt. Een game van een half jaar oud. Het is beide verassend maar ook weer niet. Ondertussen werkt CDPR hard aan fixes, patches, hotfixes, en hotfixes van hotfixes. Ook mogen we ergens dit jaar (of misschien wel volgend jaar) de next-gen versies verwachten. Maar wat moeten deze gaan kosten?

Dat is een topic waar ik het graag over wil hebben met jullie. Want de meningen over prijzen zijn vaak nog vrij verdeeld. Net zoals Days Gone voor PC voor 50 euro, kan dit wel of kan dit niet? De prijsverhoging van consolegames naar 70-80 euro: terecht of te ver?"

Bekijk hier de discussie over de prijs van Cyberpunk 2077

©GMRimport

Membercontent Verkiezing mei 2021: Maak kans op een 50 euro giftcard voor jouw console of pc!

Het is al weer eventjes geleden dat Inside.Gamer live is gegaan en in de tussentijd hebben we al veel boeiende artikelen mogen lezen van de leden van de community. Bij de aftrap van het platform deden we een grote winactie waarbij je een Nintendo Switch kon winnen. Het is nu tijd voor een tweede winactie in de vorm en dan wel in de vorm van de Membercontent Verkiezing van mei 2021!

Het idee is hetzelfde: schrijf een artikel (of meer) en als jouw post het leukste is, win jij een giftcard ter waarde van 50 euro voor platform naar keuze. Dit kan dus een PSN card zijn, Nintendo Eshop, Steam, Xbox, noem het maar op! Wat voor soort artikel dit is mag je helemaal zelf bepalen, al is het wel vanzelfsprekend dat het delen van een lekker dealtje minder kans maakt dan een uitgebreid artikel. Wees niet bang. Dit betekent niet dat de grootste artikels het meeste kans maken.

Lees meer

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!