Horrorregisseur John Carpenter wil graag Dead Space-film maken
Gamer.nl
Nieuws

Horrorregisseur John Carpenter wil graag Dead Space-film maken

John Carpenter, bekend als regisseur van horrorfilms zoals Halloween, zou graag een film gebaseerd op Dead Space regisseren.

Dat meldt hij in een interview met AV Club. In het interview geeft hij aan een groot fan van games te zijn. Hij vindt de Dead Space-spellen erg goed - zelfs het meer op actie gerichte derde deel - en hij zou graag de kans krijgen om er ooit een film van te maken.

In de rest van het interview vertelt Carpenter meer over zijn ervaringen met games. Zo heeft hij de Assassin's Creed- en Jak & Daxter-games gespeeld. Verder is hij verrast om te horen dat HBO een The Last of Us-serie maakt, en maakt het feit dat Chernobyl-schrijver Craig Mazin het script schrijft hem enthousiast.

De interviewer vraagt hem dan ook of hij ooit een gamesoundtrack wil maken, aangezien Carpenter ook bekend is van zijn composities. "Als iemand mij vraagt zou ik het zeker doen. Maar niemand heeft mij gevraagd! Ik zou het geweldig vinden. Het zou leuk zijn om te doen."

EA Motive werkt op dit moment aan een remake van de eerste Dead Space. Die game verschijnt op 27 januari 2023 op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Het spel draait om Isaac Clarke, die op een mijnschip tegen de bizarre Necromorphs vecht en intussen zijn vriendin Nicole probeert te vinden. In de remake moeten er meer details rondom het verhaal gegeven worden in vergelijking met het origineel. Ook uniek is dat het spel als één doorlopend geheel gespeeld kan worden, zonder laadschermen of andere onderbrekingen, en dat het hoofdpersonage nu ook kan praten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!