Horrorregisseur John Carpenter wil graag Dead Space-film maken
Nieuws

Horrorregisseur John Carpenter wil graag Dead Space-film maken

John Carpenter, bekend als regisseur van horrorfilms zoals Halloween, zou graag een film gebaseerd op Dead Space regisseren.

Dat meldt hij in een interview met AV Club. In het interview geeft hij aan een groot fan van games te zijn. Hij vindt de Dead Space-spellen erg goed - zelfs het meer op actie gerichte derde deel - en hij zou graag de kans krijgen om er ooit een film van te maken.

In de rest van het interview vertelt Carpenter meer over zijn ervaringen met games. Zo heeft hij de Assassin's Creed- en Jak & Daxter-games gespeeld. Verder is hij verrast om te horen dat HBO een The Last of Us-serie maakt, en maakt het feit dat Chernobyl-schrijver Craig Mazin het script schrijft hem enthousiast.

De interviewer vraagt hem dan ook of hij ooit een gamesoundtrack wil maken, aangezien Carpenter ook bekend is van zijn composities. "Als iemand mij vraagt zou ik het zeker doen. Maar niemand heeft mij gevraagd! Ik zou het geweldig vinden. Het zou leuk zijn om te doen."

EA Motive werkt op dit moment aan een remake van de eerste Dead Space. Die game verschijnt op 27 januari 2023 op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Het spel draait om Isaac Clarke, die op een mijnschip tegen de bizarre Necromorphs vecht en intussen zijn vriendin Nicole probeert te vinden. In de remake moeten er meer details rondom het verhaal gegeven worden in vergelijking met het origineel. Ook uniek is dat het spel als één doorlopend geheel gespeeld kan worden, zonder laadschermen of andere onderbrekingen, en dat het hoofdpersonage nu ook kan praten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro
Nieuws

GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro

Grove Street Games wordt niet meer genoemd op het startscherm van de game

De baas van Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, heeft zich negatief uitgesproken over het feit dat de naam van de studio uit de collectie is gepatcht.

Eerder deze week kwam er een update uit voor de collectie op consoles en pc, waarmee diverse verbeteringen uit de smartphoneversie werden toegevoegd aan deze versies. De update zorgde er ook voor dat het openingsscherm van de game gelijk is getrokken met de mobiele versie. Daar wordt echter niet Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, in genoemd, en nu dus ook niet op consoles en pc.

Thomas Williamson, de directeur van Grove Street Game, reageerde gepikeerd op social media. "Hypothetisch gezien is het een naaistreek om de hoofdontwikkelaars uit de credits te verwijderen middels een update, zeker wanneer de update honderden verbeteringen bevat die door die ontwikkelaars zijn gemaakt."

Spelers hebben Williamson inmiddels deels gecorrigeerd: de namen van de ontwikkelaar en de werknemers zijn nog steeds in de aftiteling van het spel te vinden. De studionaam is alleen uit het introscherm verdwenen. Gecombineerd met het feit dat veel gamers van mening zijn dat de oorspronkelijke release van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition geplaagd werd door problemen, reageren de meeste fans alles behalve begripvol op de tweet van de ontwikkelaar.

Hoe dan ook zorgt de onlangs verschenen update er voor dat er bijvoorbeeld een 'Classic Lightning'-optie wordt toegevoegd. Daarmee krijgen de drie games in de collectie - Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas - vergelijkbaar kleurgebruik als de oorspronkelijke versies. Mensen kunnen kiezen of ze dit aan of uitzetten, maar standaard staat het aan. Verder zijn er diverse andere visuele en gameplaytechnische verbeteringen doorgevoerd. Spelers kunnen nu bijvoorbeeld rennen en ondertussen jachtgeweren, vlammenwerpers en assault rifles gebruiken.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter
Nieuws

Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter

Het bedrijf zoekt ontwikkelaars voor een onaangekondigde openwereldshooter

Blizzard heeft vacatures online geplaatst voor mensen die willen werken aan een aankomende openwereldshooter. Fans hopen dat het om de Starcraft-shooter waar geruchten de ronde over doen gaat.

Zo wordt er gezocht naar een design director, principal designer en senior designer. Meerdere vacatures verwijzen naar een openwereldshooter, maar meer details zijn er op moment van schrijven niet.

Fans vermoeden dat dit gerelateerd is aan een Starcraft-shooter. Eerder dit najaar bracht journalist Jason Schreier zijn nieuwe boek over Blizzard uit, waarin vermeld werd dat er bij Blizzard aan een Starcraft-shooter gewerkt wordt.

Het bedrijf heeft al tweemaal eerder geprobeerd een shooter gebaseerd op Starcraft te maken. De geannuleerde games heetten Starcraft Ghost en Ares. Officieel is nog niets bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!