Hoofd multiplayer-ontwerp Halo Infinite vertrekt bij 343 Industries
De man die het multiplayer-ontwerpteam van Halo Infinite leidde, Andrew Witts, vertrekt bij ontwikkelaar 343 Industries.
Dat meldt hij zelf via Twitter. Witts was als hoofd multiplayer-ontwerp verantwoordelijk voor de fundamentele gameplaymechanieken en -modi van Halo Infinite, en werkte zo’n drie jaar voor ontwikkelaar 343 Industries.
Voor zijn vertrek werkte Witts nog aan de free-to-play-componenten van Halo Infinite, samen met multiplayer creative director Tom French. Hoewel de gratis multiplayer van de shooter al enkele maanden beschikbaar is, ziet ontwikkelaar 343 Industries dat als basis voor “de volgende 10 jaar aan Halo”.
Desalniettemin kondigt Witts zijn vertrek aan bij de ontwikkelaar. Hij zegt dat het een eer was om gedurende zijn tijd bij 343 Industries het multiplayer-ontwerpteam te leiden, en dat hij nu eerst even niets gaat doen. Het is onbekend wie Witts opvolgt.
Halo Infinite is sinds november te spelen op pc, Xbox One en Xbox Series X/S. In januari had het spel in totaal al twintig miljoen spelers aangetrokken.