Halo-medebedenker over tv-serie: 'Weet niet waar de inspiratie vandaan komt'
Nieuws

Halo-medebedenker over tv-serie: 'Weet niet waar de inspiratie vandaan komt'

Bungie-veteraan Marcus Lehto zegt dat de Halo-tv-serie "heel anders" is dan de spellen die hij heeft helpen maken.

Marcus Lehto werkte aan Halo: Combat Evolved als art director, werkte ook in die hoedanigheid aan Halo 2 en 3 en was dus betrokken bij de totstandkoming van het Halo-universum. Hoewel hij al niet meer bij Bungie werkt - Lehto is nu game director bij EA - schroomt hij niet op Twitter zijn mening te delen over de Halo-tv-serie op Paramount+.

"Veel gemixte emoties en meningen", was Lehto's eerste opmerking over de serie, nadat een fan hem naar zijn mening vroeg. Enkele dagen later nam hij een stelligere positie in in reactie op iemand anders: "Ja, ik weet niet zeker waar de inspiratie voor de show vandaan komt. Niet de Halo die ik gemaakt heb."

Lehto kwam daar enigszins op terug: "Voor de duidelijkheid, ik zei nooit dat ik het niet leuk vind. Sommige delen zijn interessant. Ik ben gewoon verward door veel van de keuzes die gemaakt zijn, die ver buiten de fictie lijken te liggen die ik heb helpen maken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!