Grand Theft Auto-uitgever verwacht Pro-versies van huidige consoles
Nieuws

Grand Theft Auto-uitgever verwacht Pro-versies van huidige consoles

'Die gaan we waarschijnlijk zien'

Grand Theft Auto-uitgever Take-Two Interactive vermoedt dat er in het midden van deze generatie nieuwe versies van PlayStation 5 en Xbox Series worden uitgebracht.

Dat meldde CEO Strauss Zelnick aan Games Industry. De website vroeg of we Pro-versies van consoles - vergelijkbaar met de PlayStation 4 Pro en Xbox One X - kunnen verwachten deze generatie, en of deze consoles vorige generatie invloed hadden op de zaken van het bedrijf. "Die gaan we waarschijnlijk zien", zo antwoordde Zelnick. "En ze hadden weinig invloed op de zaken."

Vooralsnog zijn er geen Pro-edities van de huidige consoles aangekondigd, al gaan er al geruime tijd geruchten dat Sony aan een Pro-versie van de PlayStation 5 werkt.

Zelnick werd ook gevraagd naar diens plannen om de Nintendo Switch te ondersteunen. Ondanks dat de Switch-versie van Midnight Suns werd geannuleerd, komt vandaag Lego 2K Drive uit - ook op Nintendo's console - en verschijnt Star Wars Hunters later dit jaar op Switch. "Ik denk dat we de console blijven ondersteunen", zo bevestigt hij. 

Gisteren bleek al dat Take-Two in het boekjaar 2025 - dat loopt van april 2024 tot en met maart 2025 - van plan is om "meerdere baanbrekende games" uit te brengen. Dat moet naar schatting een omzet van 8 miljard dollar opleveren, een significante stijging in vergelijking met de 5,3 miljard dollar die het afgelopen fiscale jaar werd gedraaid. Er wordt dan ook gespeculeerd dat het langverwachte Grand Theft Auto 6 in die periode verschijnt, al is dit niet bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error