Gerucht: Starfield: Shattered Space verschijnt in september
Nieuws

Gerucht: Starfield: Shattered Space verschijnt in september

Tweede uitbreiding 'Starborn' zou in 2025 uitkomen

De eerste betaalde Starfield-uitbreiding, Shattered Space, zou in september uitkomen.

Dat claimt de over het algemeen betrouwbare Bethesda-insider Odahfield op social media. Hij meldt dat er op of rond Gamescom Opening Night Live op 20 augustus een trailer met de precieze releasedatum wordt uitgezonden.

De insider claimt daarnaast ook dat de tweede uitbreiding Starborn gaat heten en in 2025 uitkomt. Bethesda zou deze tweede uitbreiding tegelijk met de releasedatum van Shattered Space aankondigen. Eerder deze week werd er al een handelsmerk voor 'Starborn' gevonden.

Tot slot liet Odahfield weten dat de beloofde gratis update die voertuigen aan de game toevoegt, ergens in augustus uit moet komen.

Veel details over Shattered Space zijn er nog niet. In de eerste trailer die afgelopen juni tijdens de Xbox Games Showcase werd getoond, is te zien dat de focus van het nieuwe verhaal in de uitbreiding ligt op House Va'Ruun. Spelers reizen af naar werelden die om de cultachtige groep draaien - waaronder hoofdstad Dazra. De uitbreiding bevat nieuwe locaties, verhaalcontent en gear.

Starfield verscheen afgelopen september voor Xbox Series en pc. Het is de nieuwste openwereld-rpg van Bethesda, ook bekend van de The Elder Scrolls- en Fallout-series. In de game reizen spelers door het universum en doen ze verschillende planeten aan.

Lars Cornelis gaf een 9 aan de game: "'Skyrim in space' doet Starfield tekort, maar is tegelijkertijd de perfecte omschrijving van dit totaalpakket. Starfield is zo groot, divers en gedetailleerd dat het moeilijk is jezelf niet in deze wereld te verliezen. Niet alles is perfect, maar de minpunten worden volledig overvleugeld door de pluspunten. Kortom, een typische Bethesda-game. Maar dan in de ruimte."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Terugkerende GTA Online-spelers ontvangen extra in-game geld
Nieuws

Terugkerende GTA Online-spelers ontvangen extra in-game geld

Een miljoen aan in-game geld wanneer men inlogt

Rockstar Games heeft een actie lopen in GTA Online, de online modus van Grand Theft Auto 5. Spelers die een tijdje niet zijn ingelogd en dat weer doen, ontvangen een groot bedrag aan in-game geld.

Het aanbod geldt voor alle GTA Online-spelers die de afgelopen zestig dagen (of langer) niet hebben ingelogd. Zij kunnen op een 'Claim Now'-knop op Rockstars website klikken en vervolgens in hun Rockstar-account inloggen.

Wanneer het bovenstaande gedaan wordt, ontvangt men een miljoen dollar aan in-game geld. Als men een in-game Shark Card koopt - specifiek de Great White, Whale of Megalodon - ontvangt men nog eens anderhalf miljoen dollar aan in-game geld. Wanneer er ook nog eens een GTA+-abonnement wordt afgesloten, komt daar nog eens 500.000 dollar bovenop.

Shark Cards en een GTA+-abonnement kosten overigens echt geld, dus alleen de eerste miljoen dollar kan geheel kosteloos geclaimd worden - zolang men dus zestig dagen of langer niet heeft ingelogd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Budget nieuwe Housemarque-game Saros vergelijkbaar met Alan Wake 2
Nieuws

Budget nieuwe Housemarque-game Saros vergelijkbaar met Alan Wake 2

Overname van de studio door Sony droeg bij aan de totstandkoming van de game

Het ontwikkelbudget van Saros, de nieuwe game van Returnal-ontwikkelaar Housemarque, zou vergelijkbaar zijn met die van Alan Wake 2.

Dat valt in een artikel van de Finse publicatie Helsingin Sanomat (via VGC) te lezen. Hoewel er geen precieze bedragen worden genoemd, zijn de ontwikkel- en marketingkosten van Remedy's Alan Wake 2 bij elkaar naar schatting 70 miljoen euro. Het budget van Saros moet dus ongeveer vergelijkbaar zijn.

Ilari Kuittinen, de medeoprichter en CEO van Housemarque, benadrukt daarnaast dat de game niet tot stand had kunnen komen zonder dat Sony de studio over had genomen. Volgens Kuittinen droeg het feit dat Sony dergelijke bedragen uit kon geven aan first-party games bij aan de keuze van Housemarque om in zee te gaan met de uitgever. Verder liet de CEO weten dat de ontwikkeling van de game in 2022 is begonnen.

Saros werd begin dit jaar aangekondigd tijdens een State of Play-uitzending. De nieuwe game van Housemarque is exclusief in ontwikkeling voor PlayStation 5 en speelt zich af op de verloren gekoloniseerde planeet Carcosa. Daar vindt een dreigende zonsverduistering plaats, waarbij hoofdpersonage Arjun Devraj naar antwoorden zoekt.

Hoewel er nog veel rondom de game in mysterie is gehuld, lijken spelers net als in Returnal regelmatig dood te gaan. Een verschil is echter dat men het hoofdpersonage en zijn wapens ditmaal kan uitrusten met permanente upgrades, zodat men elke keer sterker wordt. Daarbij verandert de spelwereld na elke dood.

Saros moet ergens in de loop van 2026 verschijnen. Ergens later dit jaar volgen de eerste gameplaybeelden. Hieronder is de onthullingstrailer nogmaals te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!