Gerucht: Mafia: Definitive Edition in augustus naar Xbox Game Pass
Nieuws

Gerucht: Mafia: Definitive Edition in augustus naar Xbox Game Pass

De game zou om precies te zijn op 13 augustus op de dienst verschijnen

Mafia: Definitive Edition zou op 13 augustus op Xbox Game Pass verschijnen.

In eerste instantie meldde betrouwbare insider NateTheHate op ResetEra dat Mafia: Definitive Edition in augustus op Xbox Game Pass verschijnt. De tevens betrouwbare insider eXtas1s beaamde het gerucht vervolgens en noemde specifiek 13 augustus als datum. Hij herhaalde ook nogmaals zijn eerdere gerucht dat Crash Bandicoot N.Sane Trilogy op 8 augustus op Game Pass verschijnt. Op moment van schrijven heeft Microsoft dit alles nog niet officieel aangekondigd.

Mafia: Definitive Edition is een remake van de in 2002 verschenen game Mafia: The City of Lost Heaven. Spelers besturen Tommy Angelo en werken zich langzaam omhoog binnen de maffia tijdens de Amerikaanse drooglegging in de jaren twintig van de vorige eeuw.

Lars Cornelis gaf een 6,5 aan Mafia: Definitive Edition in de Gamer.nl-review: "Mafia: Definitive Edition is voldoende om mooie herinneringen op te halen, maar zal nieuwkomers de legendarische status van het origineel niet laten begrijpen."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Split Fiction- en It Takes Two-studio werkt aan nieuwe game
Nieuws

Split Fiction- en It Takes Two-studio werkt aan nieuwe game

Er liggen al zo'n honderddertig pagina's aan ideeën

Hazelight Studios, de ontwikkelaar van co-op-games Split Fiction en It Takes Two, is ongeveer een maand geleden aan de ontwikkeling van een nieuwe game begonnen.

Dat gaf studiohoofd Josef Fares aan in de Friends Per Second-podcast (via Insider Gaming). "Split Fiction is de best ontvangen game die we hebben gemaakt - iedereen is er enorm blij mee - maar ik ben helemaal gefocust op en enthousiast over het volgende project, en daar zijn we al mee begonnen."

Fares voegde er aan toe dat de ontwikkeling zich nog in een erg vroeg stadium bevindt, maar dat er al zo'n honderddertig pagina's zijn aan ideeën voor het verhaal van de game. "Het draait vooral om het verhaal, maar we hebben ook wat plannen voor wat de gameplay inhoudt. Het beschrijft waar we beginnen en waar we naartoe willen."

Volgens Fares is de stemming bij Hazelight erg positief na de geweldige ontvangst en verkoop van Split Fiction. Toch wil men die game overtreffen. "Wanneer we met elkaar praten tijdens de lunch, hebben we zoiets van, 'oh shit, we kunnen nog iets beters maken'. Zo zeker zijn we van onszelf, en mensen zijn erg blij en enthousiast. Hazelight is een erg vrolijke plek."

Hazelight specialiseert zich in het ontwikkelen van games die coöperatief gespeeld moeten worden. Na A Way Out en It Takes Two is ook het onlangs verschenen Split Fiction een coöperatieve game: twee spelers besturen Mio en Zoe, twee schrijvers die worden ingehuurd om verhalen te creëren voor een technologie die deze verhalen kan simuleren. Het bedrijf dat ze inhuurt vangt de vrouwen echter in deze simulaties om hun ideeën te stelen.

Dankzij dit concept schakelen spelers in Split Fiction telkens tussen de twee verhalen van de hoofdpersonages. Een van de settings is futuristisch, terwijl het verhaal van het andere hoofdpersonage een fantasiesetting betreft. Natuurlijk moeten de personages - en dus de spelers - samenwerken om de verschillende uitdagingen te overkomen. Er zijn zwevende voertuigen, draken en spelers kunnen zich oprollen in magnetische ballen om puzzels vergelijkbaar met die uit Metroid Prime te klaren.

Net als met It Takes Two ontvangen mensen die Split Fiction aanschaffen een 'Friend Pass' zodat ze de game met iemand anders kunnen doorlopen. De andere speler kan op deze manier kosteloos meespelen. Het maakt daarbij niet uit op welk systeem men speelt - cross-play is beschikbaar - en mensen kunnen zo vaak als ze willen van medespeler wisselen.

Split Fiction is beschikbaar voor pc (Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Ron Vorstermans beloonde de game met een 10 in zijn review: "Split Fiction is van begin tot eind een feest. Je doorloopt prachtige en volstrekt unieke spelwerelden die iedere keer op andere manieren weten te verrassen met nieuwe spelmechanieken, puzzels en manieren om samen te spelen. Sommige games zijn een achtbaanrit, maar Split Fiction is het hele pretpark."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-ontwikkelaar was geschokt door Nintendo-aanklacht
Nieuws

Palworld-ontwikkelaar was geschokt door Nintendo-aanklacht

De dag van de aanklacht was een 'deprimerende dag' voor de studio

Pocketpair, de ontwikkelaar van Palworld, heeft aangegeven dat het bedrijf "geschokt" was toen vorig najaar bleek dat Nintendo de ontwikkelaar aanklaagde.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen. Het spel wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Tijdens een panel op GDC (via PC Gamer) heeft Pocketpairs communitymanager John Buckley inzicht gegeven in hoe de aankondiging van de aanklacht voor de ontwikkelaar was. Volgens hem was het een "erg deprimerende dag" voor de studio. "Het veranderde veel voor ons. We stonden op het punt de PlayStation-versie (van Palworld) uit te brengen, we gingen naar Tokyo Game Show, dus we moesten logischerwijs iets naar beneden schalen en beveiligers enzovoorts aannemen."

De aanklacht was extra zuur omdat Pocketpair een groot fan is van de Pokémon-games. "Zo'n beetje iedereen die bij ons werkt is een gigantische fan. Het was dus een erg deprimerende dag, alsof we met gebogen hoofden in de regen liepen."

Pocketpair gaf eerder al aan dat het tegen de aanklacht in zal gaan. Buckley: "We hebben juridisch alles uitgezocht voordat we Palworld uitbrachten en alles was volgens de regels in Japan. De aanklacht was dus schokkend voor ons. We gingen terug naar onze advocaten, en die klopten aan bij de rechters om te vragen wat er aan de hand was. Toen kwamen we er achter dat ze patenten gingen gebruiken voor de rechtszaak."

Hoe dan ook blijft Pocketpair aan content voor Palworld werken. Het bedrijf werkt op dit moment bijvoorbeeld aan een cross-over met Terraria en een eindscenario voor de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!