Gerucht: Eidos Montréal werkt aan Deus Ex-game, helpt mee met Fable
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Eidos Montréal werkt aan Deus Ex-game, helpt mee met Fable

Eidos Montréal zou een een nieuwe Deus Ex-game in ontwikkeling hebben. Ook zou de studio Playground Games en Microsoft helpen bij de ontwikkeling van de nieuwe Fable.

Dat claimt Jason Schreier van Bloomberg. De Deus Ex-game zou nog maar erg vroeg in ontwikkeling zijn en verdere details zijn er niet. De studio zou Xbox daarnaast met de ontwikkeling van meerdere games helpen, waaronder Fable. Tot slot zou er ook een nieuwe IP in ontwikkeling zijn bij de studio.

Officieel zijn bovenstaande details niet bevestigd. Schreier staat er echter om bekend uitmuntend journalistiek werk te verrichten en het vaak bij het rechte eind te hebben.

Eerder dit jaar nam Embracer Group Eidos Montréal, Crystal Dynamics en Square Enix Montréal over van Square Enix. Daarmee kreeg Embracer ook franchises zoals Deus Ex en Tomb Raider in handen. Eerder werd al officieel aangekondigd dat Crystal Dynamics aan een nieuwe Tomb Raider-game werkt die op Unreal Engine 5 draait.

Vandaag is ook bevestigd dat Embracer één van de drie studio's, Square Enix Montréal, heeft gesloten. De ontwikkelaar werd vorige maand nog hernoemd naar Studio Onoma.

De Deus Ex-franchise is bedacht door legendarische ontwikkelaar Warren Spector - ook bekend van diverse Ultima-games. De eerste twee delen van deze futuristische reeks verschenen in 2000 en 2003. Met het in 2011 verschenen Deus Ex: Human Revolution ontving de franchise een tweede leven. Sindsdien is er een vervolg uitgekomen, alsmede diverse mobiele spin-offs.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!