'Gebrek aan mensen met kennis zorgt voor trage ontwikkeling Fable'
Nieuws

'Gebrek aan mensen met kennis zorgt voor trage ontwikkeling Fable'

De trage ontwikkeling van de nieuwe Fable-game zou komen door een gebrek aan mensen met kennis van het rpg-genre tijdens de ontwikkeling.

Dat claimt Juan Fernandez, een voormalige ontwikkelaar van Playground Games, in een interview met Vandal, dat vervolgens vertaald werd door Wccftech. Volgens hem was er in zijn tijd bij Playground Games weinig kennis voor het maken van een openwereld-rpg.

Hij meldt: "Playground is erg georganiseerd en gericht op produceren. Elke twee jaar brengen ze een nieuwe Forza Horizon uit van hoge kwaliteit. Ze zijn slim en ze weten wat ze doen. (Maar voor Fable) wilden ze iets anders doen en dachten ze veel te weten dankzij het maken van openwereldracegames. Ze hebben echter te weinig mensen in dienst die veel weten van de benodigde gameplay. Hoe bestuur je een personage in een open wereld? De acties verschillen erg van een racegame. (...) Een auto met 300 kilometer per uur besturen heeft andere vereisten dan lopen door een landschap."

Volgens Fernandez zijn ze bij Playground Games daarnaast gewend om met relatief kleine teams te werken ten opzichte van studio's die aan andere grote openwereldgames zoals Assassin's Creed werken. Dat verloopt volgens hem prima bij racegames, maar levert bij het ontwikkelen van een grote rpg zoal de nieuwe Fable mogelijk problemen op.

Officieel is niet bekend hoelang de nieuwe Fable al in ontwikkeling is en wanneer de game uit moet komen. Het spel werd in de zomer van 2020 aangekondigd. Eind vorig jaar lekte al uit dat de game toen al zo'n vier jaar in ontwikkeling was.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sony toont nieuwe trailer van in China ontwikkelde Lost Soul Aside
Nieuws

Sony toont nieuwe trailer van in China ontwikkelde Lost Soul Aside

Game komt in 2025 naar PS5 en pc

Sony heeft een nieuwe trailer uitgebracht voor het in 2025 op PlayStation 5 en pc te verschijnen Lost Soul Aside.

De game werd in 2016 al aangekondigd als een eenmansproject van Yang Bing en zijn studio Ultizero games. Het spel, dat is geïnspireerd door Final Fantasy 15 en Devil May Cry, draait om een oorlog die tien jaar geleden monster in de wereld introduceerde. Spelers stappen in de schoenen van Kazer, die zijn kristallen draak in objecten als een zwaard kan veranderen. De gameplay is daarmee volledig gericht op snelle hack 'n slash-actie.

Lost Soul Aside maakt onderdeel uit van Sony's 'PlayStation China Hero Project', waarmee het bedrijf in China ontwikkelde games meer elan wil geven. Andere games die daar onder vallen zijn onder andere Phantom Blade Zero, Anno: Mutationem en Evotinction.

Lost Soul Aside komt naar PlayStation 5 en pc. De Steam-pagina is tevens live gegaan, waaruit blijkt dat er een PlayStation Network-account nodig is om de game aan te schaffen en te spelen. Een PlayStation 4-versie werd in het verleden ook genoemd, maar lijkt inmiddels al geruime tijd niet meer in ontwikkeling.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stuuraccessoire voor Nintendo Switch 2 online getoond
Nieuws

Stuuraccessoire voor Nintendo Switch 2 online getoond

Het uiterlijk van de Switch 2 lijkt nu zo goed als bevestigd

In navolging van het formaat en uiterlijk van de opvolger van de Nintendo Switch 2 is nu ook een stuuraccessoire om de nieuwe Joy-Cons in te plaatsen gelekt.

De foto's van het accessoire zijn online gedeeld door webwinkel Global Sources en ontwikkeld door accessoirefabrikant MTM Industrial. Hieronder zijn de foto's in kwestie te zien, alsmede nog meer foto's (of mock-ups) van wat vermoedelijk de Nintendo Switch 2 is. Daaruit blijkt eens te meer dan er een extra knop op de rechter-Joy-Con zit, dat de triggers aan de achterkant wat dikker zijn en dat de standaard waarop de Switch 2 kan leunen een U-vorm heeft.

Afgelopen week plaatste de accessoiremaker Dbrand al een draagtas voor de Nintendo Switch 2 waarmee het design van de nieuwe console mogelijk al werd onthuld. Volgens het bedrijf is de render gebaseerd op 3D-scans van de Switch 2. Begin deze week werd dit gevolgd door nog meer beelden van een accessoirefabrikant. Hoewel niets van dit alles nog officieel bevestigd is, lijkt het uiterlijk van de Switch-opvolger door de verschillende bronnen die foto's en illustraties hebben geplaatst nu zo goed als bevestigd.

Het is nog altijd niet bekend wanneer Nintendo de nieuwe console officieel onthult - al heeft het bedrijf meermaals aangegeven dat in ieder geval voor april 2025 te doen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!