'Gebrek aan mensen met kennis zorgt voor trage ontwikkeling Fable'
Nieuws

'Gebrek aan mensen met kennis zorgt voor trage ontwikkeling Fable'

De trage ontwikkeling van de nieuwe Fable-game zou komen door een gebrek aan mensen met kennis van het rpg-genre tijdens de ontwikkeling.

Dat claimt Juan Fernandez, een voormalige ontwikkelaar van Playground Games, in een interview met Vandal, dat vervolgens vertaald werd door Wccftech. Volgens hem was er in zijn tijd bij Playground Games weinig kennis voor het maken van een openwereld-rpg.

Hij meldt: "Playground is erg georganiseerd en gericht op produceren. Elke twee jaar brengen ze een nieuwe Forza Horizon uit van hoge kwaliteit. Ze zijn slim en ze weten wat ze doen. (Maar voor Fable) wilden ze iets anders doen en dachten ze veel te weten dankzij het maken van openwereldracegames. Ze hebben echter te weinig mensen in dienst die veel weten van de benodigde gameplay. Hoe bestuur je een personage in een open wereld? De acties verschillen erg van een racegame. (...) Een auto met 300 kilometer per uur besturen heeft andere vereisten dan lopen door een landschap."

Volgens Fernandez zijn ze bij Playground Games daarnaast gewend om met relatief kleine teams te werken ten opzichte van studio's die aan andere grote openwereldgames zoals Assassin's Creed werken. Dat verloopt volgens hem prima bij racegames, maar levert bij het ontwikkelen van een grote rpg zoal de nieuwe Fable mogelijk problemen op.

Officieel is niet bekend hoelang de nieuwe Fable al in ontwikkeling is en wanneer de game uit moet komen. Het spel werd in de zomer van 2020 aangekondigd. Eind vorig jaar lekte al uit dat de game toen al zo'n vier jaar in ontwikkeling was.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!