Fallout-bedenker geeft advies tijdens ontwikkeling The Outer Worlds 2
'Ze doen dingen die lijken op wat ik in het verleden heb gedaan'
Tim Cain, de producent, hoofdprogrammeur en een van de ontwerpers van de eerste Fallout, heeft een adviserende rol tijdens de ontwikkeling van The Outer Worlds 2.
Dat liet hij weten aan Rock Paper Shotgun. "Ze willen bepaalde dingen doen in het vervolg - waar ik natuurlijk niet over kan praten - waar ik betrokken bij raak omdat het lijkt op de dingen die ik in het verleden heb gedaan."
Hij vervolgt: "Soms zeg ik alleen dat ik ze niet ga vertellen wat ze moeten doen, maar wijs ik ze op de valkuilen. Hier zijn een aantal van de gigantische kloven die in je pad staan, en waar je omheen moet werken."
The Outer Worlds 2 werd in 2021 aangekondigd en wordt net als het eerste deel ontwikkeld door Obsidian Entertainment, dat tegenwoordig onderdeel uitmaakt van Microsoft. De westerse first-person rpg gaat zich in een ander sterrenstelsel dan het origineel afspelen, maar veel meer details zijn er nog niet. Obsidian werkt tevens aan de fantasy-rpg Avowed, dat gepland staat om dit jaar uit te komen op Xbox Series, pc en Game Pass.
Cain stond aan de wieg van de eerste Fallout uit 1997, dat werd ontwikkeld door Interplay Entertainment. Hij schreef ook het verhaal van Fallout 2 en werkte al eerder samen met Obsidian aan Pillars of Eternity en de eerste The Outer Worlds.