Fable-bedenker enthousiast over Fable-reboot, wil graag meer gameplay zien
Nieuws

Fable-bedenker enthousiast over Fable-reboot, wil graag meer gameplay zien

Peter Molyneux werkt met 22cans aan een nieuwe game

Peter Molyneux, de bedenker van de Fable-franchise, heeft gereageerd op de eerste trailer van de Fable-reboot die tijdens de Xbox Games Showcase werd getoond. Hij is erg enthousiast, maar had wel graag meer gameplay gezien.

Dat meldt hij aan GameReactor. Molyneux, die samen met zijn studio Lionhead de eerste Fable-games ontwikkelde, werd naar zijn mening gevraagd over de pas getoonde reboot. Hij is daarbij behoorlijk positief over wat hij tot nu toe heeft gezien.

"Net als jullie had ik graag meer gameplay gezien, maar ik vond het geweldig toen de held een vuurbal gooide. Ook de sensatie van de impact (van die vuurbal) vond ik fantastisch. Ik vind het erg veelbelovend, dus mijn verwachtingen zijn hooggespannen." Hij was ook erg te spreken over de aanwezigheid van acteur Richard Ayoade - Molyneux noemde de casting van hem "perfect". Ook prees hij de aanwezige humor in de trailer.

Molyneux liet in het interview ook weten dat hij met zijn huidige studio 22cans aan een nieuwe game werkt. De game zou een mechanisme bevatten die nooit eerder gezien is in games.

De nieuwe Fable wordt ontwikkeld door Playground Games - bekend van de Forza Horizon-spellen - en moet op een nog onbekend moment uitkomen op Xbox Series-consoles en pc. Hieronder is de trailer nog eens te bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Split Fiction breekt drie wereldrecords
Nieuws

Split Fiction breekt drie wereldrecords

Aldus Guinness World Records

Hazelight Studios' nieuwe game Split Fiction heeft volgens Guinness World Records drie wereldrecords verbroken.

Split Fiction blijkt de meest gespeelde lokale co-op-game op Steam, de meest verkochte lokale co-op-game binnen de eerste 48 uur van release, en de meest verkochte co-op-game binnen een week van release.

Kort na de release van de game bleek al dat er binnen 48 uur een miljoen exemplaren van waren verkocht, en binnen een week twee miljoen exemplaren. Nu blijkt dus ook dat er diverse records zijn verbroken met de release.

Hazelight specialiseert zich in het ontwikkelen van games die coöperatief gespeeld moeten worden. Na A Way Out en It Takes Two is ook het onlangs verschenen Split Fiction een coöperatieve game: twee spelers besturen Mio en Zoe, twee schrijvers die worden ingehuurd om verhalen te creëren voor een technologie die deze verhalen kan simuleren. Het bedrijf dat ze inhuurt vangt de vrouwen echter in deze simulaties om hun ideeën te stelen.

Dankzij dit concept schakelen spelers in Split Fiction telkens tussen de twee verhalen van de hoofdpersonages. Een van de settings is futuristisch, terwijl het verhaal van het andere hoofdpersonage een fantasiesetting betreft. Natuurlijk moeten de personages - en dus de spelers - samenwerken om de verschillende uitdagingen te overkomen. Er zijn zwevende voertuigen, draken en spelers kunnen zich oprollen in magnetische ballen om puzzels vergelijkbaar met die uit Metroid Prime te klaren.

Net als met It Takes Two ontvangen mensen die Split Fiction aanschaffen een 'Friend Pass' zodat ze de game met iemand anders kunnen doorlopen. De andere speler kan op deze manier kosteloos meespelen. Het maakt daarbij niet uit op welk systeem men speelt - cross-play is beschikbaar - en mensen kunnen zo vaak als ze willen van medespeler wisselen.

Split Fiction is beschikbaar voor pc (Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Ron Vorstermans beloonde de game met een 10 in zijn review: "Split Fiction is van begin tot eind een feest. Je doorloopt prachtige en volstrekt unieke spelwerelden die iedere keer op andere manieren weten te verrassen met nieuwe spelmechanieken, puzzels en manieren om samen te spelen. Sommige games zijn een achtbaanrit, maar Split Fiction is het hele pretpark."

Onlangs bleek al dat Hazelight Studios aan een nieuwe game werkt. De ontwikkeling bevindt zich nog wel in een vroeg stadium.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!