Europese Xbox-marketeer: 'We zijn niet gezegend met gigantische budgetten'
Er gaan geruchten dat Microsoft de Xbox-marketing in diverse regio's verder wil terugschroeven
Michael Flatt, hoofd van marketing van Xbox in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, heeft zich uitgesproken over de relatief lage marketingbudgetten van het bedrijf in deze regio's.
Dat deed hij in een interview met Marketing Week (via Windows Central). Hij vergelijkt daarbij Xbox' marketingbudget met die van PlayStation. "Ze zijn gezegend met marketingbudgetten die wij simpelweg niet hebben, maar dat is helemaal prima."
Flatt vervolgde: "Wij gebruiken wat ik een fiscaal verantwoorde benadering zou noemen qua media-investeringen. We zijn niet gezegend met gigantische marketingbudgetten, dus moeten vechtlustig en hardnekkig zijn om budgetten te krijgen die anders ergens anders heen zouden gaan."
De opmerking komt kort nadat er geruchten gingen dat Microsoft van plan is om de marketing in bovengenoemde regio nog verder terug te schroeven. Dit terwijl, zoals Flatt al aangeeft, de marketing van Xbox relatief summier is in vergelijking met de concurrentie.