Europese Xbox-marketeer: 'We zijn niet gezegend met gigantische budgetten'
Nieuws

Europese Xbox-marketeer: 'We zijn niet gezegend met gigantische budgetten'

Er gaan geruchten dat Microsoft de Xbox-marketing in diverse regio's verder wil terugschroeven

Michael Flatt, hoofd van marketing van Xbox in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, heeft zich uitgesproken over de relatief lage marketingbudgetten van het bedrijf in deze regio's.

Dat deed hij in een interview met Marketing Week (via Windows Central). Hij vergelijkt daarbij Xbox' marketingbudget met die van PlayStation. "Ze zijn gezegend met marketingbudgetten die wij simpelweg niet hebben, maar dat is helemaal prima."

Flatt vervolgde: "Wij gebruiken wat ik een fiscaal verantwoorde benadering zou noemen qua media-investeringen. We zijn niet gezegend met gigantische marketingbudgetten, dus moeten vechtlustig en hardnekkig zijn om budgetten te krijgen die anders ergens anders heen zouden gaan."

De opmerking komt kort nadat er geruchten gingen dat Microsoft van plan is om de marketing in bovengenoemde regio nog verder terug te schroeven. Dit terwijl, zoals Flatt al aangeeft, de marketing van Xbox relatief summier is in vergelijking met de concurrentie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game
Nieuws

Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game

Meest recente spel van de studio is Nobody Saves the World

Drinkbox Studios, de ontwikkelaar van de Guacamelee-spellen, zal in 2025 zijn nieuwe game aankondigen.

Dat heeft de ontwikkelaar laten weten op social media. Details over de nieuwe game werden niet gegeven, maar zullen dus wel in 2025 volgen.

Drinkbox Studios is vooral bekend van de twee Guacamelee-games, metroidvania's met een focus op platformgameplay. Het meest recente wapenfeit van de studio is echter het in 2022 verschenen Nobody Saves the World.

In Nobody Saves the World stappen spelers in de schoenen van Nobody, een personage dat ruim vijftien verschillende gedaanten kan aannemen. Elke gedaante beschikt over een unieke vaardigheid, die spelers moeten combineren om puzzels op te lossen en quests te voltooien.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass
Nieuws

Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass

In maart zou ook een andere Call of Duty-game aan Game Pass worden toegevoegd

Een insider claimt dat de spellen Call of Duty: World at War en Singularity in de loop van 2025 naar Xbox Game Pass komen.

Sinds Activision Blizzard onderdeel uitmaakt van Microsoft zijn er diverse games van de uitgever op Game Pass verschenen, waaronder Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Diablo 4, Call of Duty: Modern Warfare 3 en Spyro Reignited Trilogy. Ook is op release meteen Call of Duty: Black Ops 6 op Game Pass geplaatst. Het is echter duidelijk dat de oude games van Activision Blizzard verspreid worden uitgebracht op de abonnementsdienst.

Volgens insider eXtas1s kunnen Game Pass-abonnees volgend jaar in ieder geval Treyarchs Call of Duty: World at War en Raven Softwares Singularity verwachten. Beide games zouden rond mei 2025 aan de dienst worden toegevoegd. Tot slot meldt de insider dat mensen in maart ook een andere Call of Duty-game op Game Pass kunnen verwachten, maar wordt geen titel genoemd. Officieel is op moment van schrijven nog niets officieel bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!