‘Epic Games heeft kosten Alan Wake Remastered nog niet terugverdiend’
Nieuws

‘Epic Games heeft kosten Alan Wake Remastered nog niet terugverdiend’

De kosten die verbonden waren aan de ontwikkeling en marketing van Alan Wake Remastered zijn nog niet terugverdiend.

Dat blijkt uit een financieel verslag van Remedy Entertainment. “We hadden geen royalty-inkomsten van Alan Wake Remastered gedurende het eerste kwartaal omdat Epic Games Publishing de kosten voor ontwikkeling en marketing van de game nog niet heeft terugverdiend”, zo valt te lezen.

De grootste inkomstenbron op het gebied van games in het afgelopen kwartaal was de verkoop van Control. Remedy zegt dat die verkoop geheel volgens verwachtingen op jaarbasis afzwakt.

De kosten van spelontwikkeling stijgen juist, zo noemt Remedy dat de kosten voor Alan Wake 2 zijn gegroeid en wordt ook geïnvesteerd in Vanguard, het free-to-play-project waar de ontwikkelaar samen met Tencent aan werkt. Vanguard heeft een “goede voortgang” en zit in de “proof-of-concept”-fase, aldus Remedy. Beide projecten hadden al een “betekenisvolle impact op de omzet” in het laatste kwartaal van 2021.

Condor, de codenaam van een Control-spin-off, zit in dezelfde fase als Vanguard, zo luidt het verslag. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan een “grotere Control-game” die nu nog Heron wordt genoemd. Remedy zegt samen met het technologieteam in Northlight te werken aan technologieën die in de toekomst ingezet worden in Remedy-games.

Er staat nog een versie van Alan Wake Remastered op de planning. In de herfst van dit jaar moet het spel namelijk uitkomen voor de Nintendo Switch. Alan Wake 2 moet ergens in 2023 uitkomen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn
Nieuws

Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn

Early access-versie verschijnt aankomend voorjaar voor pc

Ontwikkelaar Stray Kite Studios heeft eerder deze week Wartorn aangekondigd, een real-time tactische roguelite die naar pc komt.

Stray Kite Studios bestaat uit mensen die voorheen aan Age of Empires, Bioshock, Orcs Must Die en Borderlands hebben gewerkt. Spelers kunnen een singleplayer squad-based game verwachten met een roguelite campagne.

In het spel besturen spelers Yara en Elani, twee zussen die uit huis gejaagd zijn en het door oorlog vernielde Talaur moeten doorreizen om het veilige fort Beynun te bereiken. Spelers vechten in real-time tegen fantasievolle wezens. Daarbij maakt men gebruik van verschillende elementen, zoals vuur, water, teer en bliksem, om de vijanden te verslaan of de omgeving te beïnvloeden. Verschillende fantasievolle wezens kunnen ook aangesteld worden om onderdeel te worden het team van de speler.

"Onze visie voor Wartorn is een game die naadloos artistieke uitingen, tactische diepgang en emotionele resonantie combineert. We willen dat spelers het gevoel hebben dat elke keuze ertoe doet, zowel op het slagveld als in het verhaal", aldus CEO en medeoprichter Shovaen Patel.

De early access-versie van Wartorn verschijnt aankomend voorjaar op pc via Steam en Epic Games Store.

Stray Kite Studios heeft eerder aan diverse minigames in Fortnite Creative gewerkt, en meegeholpen aan de ontwikkeling van Tiny Tina's Assault on Dragon Keep.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The First Berserker: Khazan-demo nu speelbaar
Nieuws

The First Berserker: Khazan-demo nu speelbaar

Volledige game verschijnt eind maart op pc, PS5 en Xbox Series

Eerder deze week is er een demo van The First Berserker: Khazan beschikbaar gekomen.

De demo beslaat het begin van de game en is beschikbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en Steam. Hieronder kan een trailer van de demo bekeken worden.

The First Berserker: Khazan is een adaptie van het Dungeon & Fighter-universum, een van de IP's van Nexon, en draait om Ozma en Khazan. Laatstgenoemde is de voorvader van alle Slayers en degene die Beserk Dragon Hismar heeft verslagen. Spelers besturen hem in deze 'hardcore role-playing game', zoals de makers het zelf noemen.

Mensen kunnen verschillende soorten wapens en uitrusting gebruiken om gevechten te beslechten, en Khazan naar wens upgraden. Daarbij kunnen spelers de vergeten skills uit het verleden leren om vijanden te slim af te zijn. Verder vallen op het eerste gezicht vooral de gestileerde graphics van de game op, die het geheel een uiterlijk vergelijkbaar met een animatiefilm geven. De game komt op 27 maart naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Steam.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!