Een uitgebreide blik op Lords of the Fallen
In een nieuwe Lords of the Fallen-video wordt de nadruk gelegd op de technische aspecten van de game.
Zo wordt de uitgebreide character editor getoond en wordt er nadruk gelegd op de details van de personages en spelwereld. Ook het gebruik van licht komt voorbij; zo maakt de game gebruik van Unreals nieuwe Lumen Global Illumination-technologie. In het spel kunnen spelers ook tussen twee verschillende versies van de wereld reizen; de trailer toont dat er duidelijke grafische verschillen zijn tussen beide versies.
Lords of the Fallen werd tijdens Gamescom vorig jaar aangekondigd. In 2014 kwam het eerst deel in de soulslike-rpg-reeks al uit. Een paar jaar terug werd een vervolg aangekondigd. Tijdens Gamescom vorig jaar jaar werd echter onthuld dat het vervolg is omgevormd tot reboot.
De game speelt zich duizend jaar na het origineel af en een spelwereld hebben die meer dan vijf keer zo groot is. Deze wereld is verdeeld over een wereld voor levenden en een wereld voor de doden. Naast typische rpg-elementen zoals een uitgebreid gevechtssysteem en de mogelijkheid om personages naar eigen smaak aan te passen, bevat het spel ook online co-op voor twee spelers.
Waar het origineel door Deck13 Interactive werd ontwikkeld, wordt deze reboot door CI Games-studio Hexworks gemaakt. Lords of the Fallen komt later dit jaar uit op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Een precieze releasedatum is er nog niet.