Dead Space-remake zou ook voor makers van de game eng zijn om te spelen
De ontwikkelaar van de aankomende Dead Space-remake claimt dat zelfs hij het eng vindt om de game te doorlopen.
Dat vertelt technische regisseur David Robillard in een interview met Play Magazine (via GamesRadar). "Wanneer ik het spel 's nachts speel, alleen, kan ik het gewoon niet met een koptelefoon op spelen. Het is simpelweg te eng. Het realisme en de atmosfeer... niet alleen visueel, begrijp je? De manier waarop we geluid, sfeer, effecten, systemen die je bang maken erin hebben verwerkt."
Het helpt volgens Robillard mee dat het spel op de huidige generatie consoles uitkomt. "We hadden het (op PS4) kunnen doen, maar niet op dit niveau. Het voegt echt veel toe aan dit genre en deze ervaring."
Natuurlijk is Robillard zelf een ontwikkelaar van de game, dus het is onwaarschijnlijk dat hij zou zeggen dat de horrorgame helemaal niet eng is, maar veel spelers vonden het oorspronkelijke Dead Space al een spannende ervaring - het is dus niet zo moeilijk om voor te stellen dat de remake nog enger is.
De remake van Dead Space vertelt hetzelfde verhaal over Isaac Clarke, die op een mijnschip tegen de bizarre Necromorphs vecht en intussen zijn vriendin Nicole probeert te vinden. Wel moeten er meer details rondom het verhaal gegeven worden in vergelijking met het origineel. Ook uniek is dat het spel als één doorlopend geheel gespeeld kan worden, zonder laadschermen of andere onderbrekingen, en dat het hoofdpersonage nu ook kan praten.
Dead Space verschijnt aanstaande vrijdag op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game is ontwikkeld door EA Motive Studio. Pas geleden kwam de 'launch trailer' van de game uit, die hieronder nog eens is te bekijken.