Concept achter Hi-Fi Rush bestond al voor Game Pass
Nieuws

Concept achter Hi-Fi Rush bestond al voor Game Pass

Regisseur John Johanas pitchte het deze week uitgekomen Hi-Fi Rush al voordat Xbox Game Pass bestond.

Dat  liet hij weten in een recente Twitch-stream, zo werd via Twitter-gebruiker Dreamboum gedeeld. "Het was een van die droomgames waar ik al lang geleden het idee voor had. Ik was net klaar met The Evil Within 2, we hadden twee horrorgames achter elkaar ontwikkeld, en Ghostwire was de volgende game die we gingen produceren, dus ik dacht, 'wat als ik dit eens zou pitchen?'. Dat was ergens in 2017. Mensen zeggen 'oh, je hebt dit voor Game Pass gemaakt'. Maar nee, dit was al daarvoor bedacht.

Tijdens de Developer_Direct deze week werd Hi-Fi Rush onthuld. Toen werd ook aangekondigd dat de game diezelfde avond uit zou komen. Het spel is verschenen op Xbox, pc en Game Pass.

De kleurrijke actiegame laat spelers op de maat van muziek vechten en platformen. Hoewel het niet verplicht is om de ritme te volgen, zorgt dat er voor dat men meer schade aanricht. Spelers kruipen in de huid van Chai, die graag ooit een rockster zou worden en het opneemt tegen de robotonderdanen van een sinister bedrijf. De game bevat zowel unieke als gelicenseerde muziek, onder andere van Nine Inch Nails en The Black Keys.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!