Concept achter Hi-Fi Rush bestond al voor Game Pass
Regisseur John Johanas pitchte het deze week uitgekomen Hi-Fi Rush al voordat Xbox Game Pass bestond.
Dat liet hij weten in een recente Twitch-stream, zo werd via Twitter-gebruiker Dreamboum gedeeld. "Het was een van die droomgames waar ik al lang geleden het idee voor had. Ik was net klaar met The Evil Within 2, we hadden twee horrorgames achter elkaar ontwikkeld, en Ghostwire was de volgende game die we gingen produceren, dus ik dacht, 'wat als ik dit eens zou pitchen?'. Dat was ergens in 2017. Mensen zeggen 'oh, je hebt dit voor Game Pass gemaakt'. Maar nee, dit was al daarvoor bedacht.
Tijdens de Developer_Direct deze week werd Hi-Fi Rush onthuld. Toen werd ook aangekondigd dat de game diezelfde avond uit zou komen. Het spel is verschenen op Xbox, pc en Game Pass.
De kleurrijke actiegame laat spelers op de maat van muziek vechten en platformen. Hoewel het niet verplicht is om de ritme te volgen, zorgt dat er voor dat men meer schade aanricht. Spelers kruipen in de huid van Chai, die graag ooit een rockster zou worden en het opneemt tegen de robotonderdanen van een sinister bedrijf. De game bevat zowel unieke als gelicenseerde muziek, onder andere van Nine Inch Nails en The Black Keys.