CD Projekt legt herstart ontwikkeling Witcher-spin-off Project Sirius uit
Nieuws

CD Projekt legt herstart ontwikkeling Witcher-spin-off Project Sirius uit

Ontwikkeling is al in een vroeg stadium opnieuw begonnen

CD Projekt Red heeft duidelijkheid gegeven over berichten rondom de ontwikkeling van Project Sirius, een aankomende spin-off van de Witcher-reeks.

Eerder deze maand meldde de ontwikkelaar dat Project Sirius, een van de nieuwe The Witcher-games die in ontwikkeling is, op de schop is gegaan tijdens de ontwikkeling. De game, die in ontwikkeling is bij The Molasses Flood in Boston, is van een "evaluatie" voorzien van diens "schaal en commerciële potentie". Hoewel precieze details niet werden gegeven, leek het bedrijf extra kosten te incasseren om het spel uiteindelijk op het gewenste niveau te krijgen. Het bedrijf leek er daarbij naar te hinten dat een eerdere versie van de game is geschrapt.

Tijdens een gesprek met investeerders heeft chief financial officer Piotr Nielubowicz wat meer duidelijkheid gegeven over de situatie. Volgens hem is het project "nieuw voor ons qua design en formaat" en verschilt het van de "grote producties" waar de ontwikkelaar bekend om staat. "Om competitief te blijven moeten we naar nieuwe manieren zoeken om onze franchises uit te breiden. Tegelijkertijd moeten we onze oorspronkelijke concepten kunnen evalueren, zelfs wanneer de ontwikkeling al begonnen is."

Volgens Nielubowicz was het een "moeilijke beslissing" om de ontwikkeling van Sirius op de schop te nemen, "Maar de juiste". Het project zat in de begindagen niet op één lijn met de filosofie van CD Projekt Red. In plaats van kosten blijven maken voor een game die niet helemaal paste bij de studio, is besloten om al vroeg in het ontwikkeltraject de koers te wijzigen.

Hoe dan ook is er maar weinig bekend over Project Sirius. Afgelopen oktober onthulde CD Projekt Red dat het verschillende The Witcher-games in ontwikkeling had, waaronder een nieuwe trilogie, een game die uiteindelijk een remake van de eerste The Witcher bleek en het hierboven genoemde Project Sirius.

Toen werd gemeld dat Project Sirius "een innovatieve insteek" moest hebben en "een onvergetelijk verhaal voor bestaande The Witcher-fans en een nieuw publiek zal bieden". Het spel zou zich afspelen in het The Witcher-universum, maar zou een breder publiek moeten aanspreken en zowel singleplayer- als multiplayerelementen bevatten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Double XP-tokens uit vorige delen overgezet naar Call of Duty: Black Ops 6
Nieuws

Double XP-tokens uit vorige delen overgezet naar Call of Duty: Black Ops 6

Tijd om te prestigen

De vrijgespeelde Double XP-tokens van Call of Duty: Modern Warfare 2 en 3 zijn overgezet naar de multiplayer van Call of Duty: Black Ops 6.

Veel gamers hadden nog diverse Double XP-tokens over in Modern Warfare 2 en 3. Met deze tokens kan er twee keer zo snel XP vrijgespeeld worden voor levels en wapens. Toen Black Ops 6 eerder dit najaar uitkwam, bleek dat de overgebleven tokens niet mee waren verhuist naar de multiplayer van die game.

Met de start van het eerste seizoen heeft Activision daar blijkbaar verandering in gebracht, want mensen die in de voorgaande Call of Duty-games nog tokens over hadden, kunnen die nu vinden en gebruiken in de Black Ops 6-multiplayer.

Gisteravond is het eerste seizoen van Black Ops 6 en Warzone begonnen. Er zijn nieuwe multiplayermaps, modi, skins en nog veel meer toegevoegd. Zoals gebruikelijk is er ook een betaalde battle pass beschikbaar. Hier is meer informatie over de inhoud van het nieuwe seizoen te vinden, en Activision heeft hier de complete patch notes gepubliceerd. Gisteren bleek al dat de update voor het eerste seizoen flink wat schijfruimte kost.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-baas: 'Groei zit niet in consoles, maar in pc en cloud'
Nieuws

Xbox-baas: 'Groei zit niet in consoles, maar in pc en cloud'

Toch blijft het bedrijf consoles maken

Xbox-CEO Phil Spencer heeft benadrukt dat de groei binnen de game-industrie niet op het gebied van consoles te vinden is, maar op pc en in de cloud.

Dat meldt hij in een interview met Rolling Stone dat onlangs gepubliceerd werd. Hij geeft daarbij aan dat hij het geweldig vindt wanneer mensen een Xbox-console kopen, maar is wel realistisch: "Onze grootste groei qua Xbox-spelers zit op pc en in de cloud. De consolemarkt groeit niet, op geen één console. We houden van die consumenten, maar om Xbox te laten groeien draait het om pc, de cloud en om het beschikbaar stellen van onze games op meer plekken."

Het is een mantra dat Microsoft dit jaar al op verschillende momenten heeft herhaald, en de laatste week meer dan ooit lijkt te benadrukken. Eerder deze week gaf Spencer in een ander interview immers al aan dat er geen limiet is qua Xbox-games die op andere platforms kunnen verschijnen - zelfs Halo hoeft niet buiten schot te blijven. Gisteren lanceerde Microsoft daarnaast een nieuwe marketingcampagne waarin wordt benadrukt dat allerlei apparaten - waaronder pc-handhelds, televisies en smartphones - een Xbox zijn.

Spencer benadrukt in het interview echter dat ondanks de bovenstaande weg die het bedrijf is ingeslagen, fans van consoles niet bang hoeven te zijn. "We komen met meer consoles in de toekomst, alsmede andere apparaten." Eerder dit jaar gaf Microsoft ook al aan dat er aan nieuwe Xbox-hardware werd gewerkt, en deze week bevestigde Spencer geruchten dat Microsoft achter de schermen aan een Xbox-handheld werkt.

Spencer wordt in het interview ook gevraagd naar de mogelijkheid dat er een Pro-versie van de Xbox Series-consoles komt, oftewel een 'mid-gen refresh'. In zijn antwoord lijkt Spencer te suggereren dat de verschillen tussen nieuwe versies voor consoles steeds minder merkbaar zijn voor gamers en dat een nieuwe versie van de Series-consoles daardoor wellicht onnodig is. "Geeft een nieuw apparaat je echt een nieuwe ervaring? Het is minder zoals vroeger, zoals bijvoorbeeld de transitie van de Xbox naar de Xbox 360; toen stapten we van standaard definitie naar HD. Het is tegenwoordig moeilijker om de voordelen te tonen."

Spencer concludeert: "We proberen uit te breiden. 'Wat betekent Xbox?' Ik wil dat Xbox over twintig jaar nog bestaat. Om Xbox succesvol te maken, moet het om verschillende soorten hardware draaien."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!