Bethesda praat over Starfield en de evolutie van rpg's
Bethesda heeft een nieuwe developer diary uitgebracht van Starfield, waarin enkele kopstukken van het bedrijf praten over de aankomende game en de evolutie van rpg's.
In de video, genaamd 'Into the Starfield: Made For Wanderers', praten gameregisseur Todd Howard, designregisseur Emil Pagliarula, hoofd missieontwerper Will Shen en art director Istvan Pely over hoe Starfield "de volgende evolutie van rpg's" moet worden.
Duidelijk daarbij is dat spelers in Starfield "de vrijheid moeten krijgen om hun eigen reis door de kosmos te maken". Volgens de ontwikkelaars moeten de personages er daarnaast realistischer uitzien, waardoor de impact van gesprekken met NPC's duidelijker voelbaar moet zijn. "Je moet het gevoel krijgen dat dit echte mensen zijn."
Howard: "Uiteindelijk willen we dat spelers hun eigen reis maken, maar er op terugkijken en de grote vragen aan zichzelf stellen. Waarom zijn we hier allemaal? Waar gaat dit naartoe? Wat is de volgende stap voor de mensheid?" Bethesda geeft aan dat er in de toekomst meer afleveringen van Into the Starfield online komen te staan.
Starfield komt op 11 november uit op Xbox Series X en S en pc. Op release staat de game ook op Xbox Game Pass.