Bethesda heeft het vertrouwen in Redfall nog niet opgegeven
Ze willen er nog steeds een goede game van maken
Redfall werd slecht ontvangen toen de game eerder dit jaar verscheen, maar Bethesda heeft de handdoek nog niet in de ring gegooid.
In een recent interview met GamesIndustry.biz geeft Pete Hines van Bethesda aan dat ze nog steeds van plan zijn om van Redfall een goede game te maken, ondanks dat de releaseperiode van het spel uiterst teleurstellend verlopen is.
Hines geeft aan dat ze altijd bereid zijn om te leren, en dat ze games niet zomaar in de steek laten als de start stroef is verlopen. Hij noemt Fallout 76 als voorbeeld. Ook die game werd slecht ontvangen tijdens release, maar Bethesda bleef eraan werken. De release van The Elder Scrolls Online op pc verliep niet vlekkeloos, maar ze bleven eraan werken en nu is het een enorm populaire multiplatformgame.
"Oké, we zijn niet van start gegaan zoals we wilden, maar met het is nog steeds een leuke game en we blijven eraan werken. We gaan die 60 frames per seconde halen. We gaan er een goede game van maken want we weten, als een first-party studio, Game Pass leeft voor altijd. Over tien jaar zullen mensen zich aansluiten bij Game Pass, en dan zal Redfall daar zijn."
Na meermaals uitgesteld te zijn verscheen Redfall dit jaar in mei. Ook bij Lars viel de game niet echt in de smaak. Hij gaf Redfall een 5,0 en concludeerde het volgende: "Redfall voldoet bij lange na niet aan de standaard die we van Arkane Studios gewend zijn. Het spel zit verrassend ondoordacht in elkaar, weet maar sporadisch de fantasie te prikkelen en loopt technisch ook nog eens ondermaats. De game schiet oké weg en heeft een aantal toffe wapens, maar daar is alles mee gezegd."