Assassin's Creed Valhalla-regisseur leidt ontwikkeling Dead Space
Gamer.nl
Nieuws

Assassin's Creed Valhalla-regisseur leidt ontwikkeling Dead Space

Eric Baptizat, de regisseur van Assassin's Creed Valhalla, heeft dezelfde rol op zich genomen voor de ontwikkeling van de nieuwe Dead Space bij EA.

Dat heeft hij bevestigd op LinkedIn. Eerder dit jaar bleek dat Baptizat vertrokken was bij Ubisoft. Hij heeft zestien jaar voor Ubisoft gewerkt. Voordat hij gameregisseur werd van Assassin's Creed Valhalla, werkte hij als designer aan Black Flag en Origins. Toen bleek dat hij was vertrokken bij Ubisoft, gingen er al geruchten dat hij bij EA Motive aan de slag ging.

Overigens blijkt ook dat Roman Campos-Oriola aan Dead Space werkt als creative director. Campos-Oriola vertrok vorig jaar bij Ubisoft Montreal, waar hij aan For Honor en Ghost Recon: Future Soldier werkte.

VGC publiceerde deze lijst met mensen waarvan tot nu toe bekend is dat ze aan Dead Space werken:

  • Roman Campos-Oriola, creative director (For Honor)

  • Eric Baptizat, game director (Assassin’s Creed Valhalla)

  • Mike Yazijian, art director (Arkham Origins, Dead Space 2)

  • Philippe Ducharme, senior producer (Assassin’s Creed: Unity)

  • Gary Stewart, lead level designer (Mass Effect series)

  • Jessica Maher, UX designer (Assassin’s Creed: Valhalla)

  • Daphney Alarie, senior technical designer (Assassin’s Creed Valhalla)

  • Shadi Mallak, senior technical designer (Assassin’s Creed: Black Flag)

  • Alexis Dumas, senior 3D environment artist (Mass Effect Andromeda)

  • Maximilien Faubert, senior VFX artist (Shadow of the Tomb Raider)

  • Alma Talbot, development manager (Star Wars Squadrons)

  • Pierre-Vincent Bélisle, gameplay tech lead (Mass Effect Andromeda)

  • Stephen Yu, senior gameplay animator (Batman Arkham Knight, Sleeping Dogs)

  • Jo Berry, writer (Mass Effect Andromeda)

  • Xavier Perreault, senior environment artist (Star Wars Battlefront II)

  • Mathieu Tétrault, senior lighting artist (Star Wars Squadrons)

  • Robin Bonhoure, senior technical artist

Dead Space komt op een nog onbekende datum naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game draait op de Frostbite-engine. Het spel wordt ontwikkeld door EA Motive, dat eerder Star Wars: Squadrons leverde en Dice hielp bij de ontwikkeling van Star Wars Battlefront 2. De oorspronkelijke Dead Space-games werden ontwikkeld door Visceral Games, dat inmiddels niet meer bestaat. Er zijn drie delen van uitgekomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Aankomende The Last of Us-aflevering heet 'Through the Valley'
Gamer.nl
Nieuws

Aankomende The Last of Us-aflevering heet 'Through the Valley'

De aflevering duurt ongeveer een uur

HBO heeft iets meer informatie gedeeld over de aankomende tweede aflevering van het tweede The Last of Us-seizoen die in de nacht van aanstaande zondag of maandag online komt.

De aflevering heet 'Through the Valley' en beslaat ongeveer een uur. De officiële beschrijving luidt als volgt: "Een storm vormt zich in de bergen terwijl de inwoners van Jackson Hole zich voorbereiden op het ergste gedurende steeds meer waarnemingen van geïnfecteerden. Ondertussen weegt Abby haar opties af."

'Through the Valley' werd geregisseerd door Mark Mylod, die eerder al hoge ogen gooiden met afleveringen zoals 'Conor's Wedding' in Succession. De verwachtingen voor de tweede episode zijn dan ook hooggespannen bij fans. De naam van de aflevering is overigens een referentie naar het nummer dat Ellie speelt in de eerste trailer van The Last of Us: Part 2.

Het tweede seizoen van The Last of Us is afgelopen maandagochtend van start gegaan. Het tweede seizoen verfilmt een gedeelte van de game The Last of Us: Part 2, en beslaat zeven afleveringen, waarvan de tweede dus gedurende dit paasweekend volgt. De komst van een derde seizoen werd eerder al bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Frostpunk-game staat voor 2027 gepland
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Frostpunk-game staat voor 2027 gepland

Ook werkt de ontwikkelaar aan een game 'op grotere schaal' voor release in 2029

11 Bit Studios heeft een nieuwe Frostpunk-game in ontwikkeling, die op zijn vroegst in 2027 moet verschijnen.

Dat blijkt uit de bekendmaking van de meest recente resultaten van het bedrijf. Er zijn al twee games in de Frostpunk-reeks uitgekomen - het tweede deel verscheen afgelopen jaar. In de spellen moeten spelers een stad in een nieuwe ijstijd zien te managen.

Details over de nieuwe Frostpunk-game zijn er op moment van schrijven nog niet, behalve dat specifiek wordt gemeld dat de game zich afspeelt in het "Frostpunk-universum". Mogelijk gaat het dus niet specifiek om Frostpunk 3.

11 Bit Studios liet daarnaast weten dat men ook werkt aan een "game op grotere schaal" die gepland staat voor 2029. Daarnaast zijn er ideeën voor meer games, waarvan de ontwikkeling in de nabije toekomst moet beginnen.

Ondertussen werkt 11 Bit Studios nog aan updates voor Frostpunk 2 en moet ook de consoleversie van het spel nog uitkomen. Die staat voor zover bekend gepland voor een release ergens aankomende zomer.

Harry Hol beloonde de pc-versie van de game vorig jaar met een 8 in de Gamer.nl-review: "Frostpunk 2 is een enorm sfeervolle en diepe strategiegame. Keuzes zijn betekenisvol en door de constante tijdsdruk voelt het echt alsof alles elk moment vreselijk fout kan gaan. Soms is het spel daardoor wat zwaar op de hand. Het had misschien wat humor kunnen gebruiken als contrast voor alle ijzige ellende. Het risico van te veel gesimuleerde leed, is dat de zwaarste beslissingen je daardoor soms koud laten op een persoonlijk niveau. Want het doel blijkt bijna altijd de middelen te heiligen. Dit maakt van Frostpunk 2 een van die unieke spellen waarin je nooit echt de ‘good guy’ kan zijn, maar alleen ‘minder slecht’. En dat levert een waardevolle en goed gemaakte ervaring op."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!