Arkane Lyon ontwikkelt game gebaseerd op Marvels Blade
Nieuws

Arkane Lyon ontwikkelt game gebaseerd op Marvels Blade

De vampierjager krijgt een eigen spel

Arkane Lyon heeft Blade in ontwikkeling, een game gebaseerd op de gelijknamige antiheld van Marvel.

Dinga Bakaba en Bill Roseman van Marvel onthulden het spel tijdens The Game Awards afgelopen nacht. De game gaat zich afspelen in een gedeelte van Parijs dat onder quarantaine valt tijdens een bovennatuurlijk noodgeval. Vampiers zijn namelijk ten tonele verschenen en het is aan Blade om inwoners van Parijs veilig te stellen.

Volgens Rosemann wordt de game mede ontwikkeld om het vijftigste jubileumjaar van Blade te vieren. Bakaba van Arkane geeft aan dat het een droom van hem was om aan de Blade-franchise te kunnen werken.

Arkane staat bekend om diens immersieve games, zoals Prey, Deathloop en Dishonored. De laatste game van de studio is het tegenvallende Redfall, waar toevallig ook vampiers in zitten. Er gingen geruchten dat er een nieuwe Dishonored onthuld zou worden tijdens The Game Awards, maar dit bleek dus niet te kloppen.

Het is nog niet bekend wanneer en op welke systemen Blade verschijnt, al is het waarschijnlijk dat hier in ieder geval Xbox Series X en S en pc onder vallen. Arkane maakt tegenwoordig onderdeel uit van Microsoft, maar in sommige gevallen verschijnen gelicenseerde games ook op concurrerende platforms.

Marvel werkt tevens al geruime tijd aan een nieuwe Blade-film. Er zijn meer Marvel-games in ontwikkeling - zo komt EA met een Black Panther-spel, werkt Insomniac aan Wolverine en zal SkyDance New Media’s een Captain America-game uitbrengen.

Lees hier meer nieuws over The Game Awards.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error