Apex Legends heeft meer dan 2 miljard dollar opgebracht
Nieuws

Apex Legends heeft meer dan 2 miljard dollar opgebracht

In de drie jaar dat Apex Legends uit is heeft het spel meer dan 2 miljard dollar opgebracht.

Dat meldt EA in een nieuw jaarverslag, waarin de aandacht onder andere gevestigd wordt op het succes van zijn live-service-spellen. “De gezonde groei van onze live-services werd aangestuurd door de kracht van ons brede portfolio, voornamelijk door Apex Legends en Fifa”, zegt Chris Suh, de chief financial officer van EA.

“Apex Legends is dit jaar meer dan 40% gestegen, waardoor de mijlpaal van 2 miljard dollar aan netto opbrengsten is behaald”, luidt het. Suh staat stil bij het huidige seizoen van Apex Legends, dat volgens hem “het meest succesvolle seizoen tot nu toe is”. Hij bevestigt ook dat de ontwikkeling van de mobiele versie van Apex Legends gestaag verloopt en deze maand zal uitkomen.

Ook kaart Suh het succes van de nieuwste Fifa aan. Fifa 22 is “de meest succesvolle launch tot nu toe” als gekeken wordt naar netto opbrengsten, stelt hij. Die netto opbrengsten zouden met “dubbele cijfers” zijn gestegen.

Gisteren werd bekend dat Fifa een nieuwe naam krijgt: EA Sports FC. EA stond bij de presentatie van het jaarverslag ook stil bij de breuk met voetbalorganisatie Fifa, en zegt dankbaar te zijn voor “de vele geweldige jaren”, hoewel het bedrijf met enthousiasme een “nieuw tijdperk” ingaat. “Met een markt van meer dan 3,5 miljard voetbalfans wereldwijd, zal EA Sports FC het authentieke, inclusieve en meeslepende globale entertainment-product worden dat centraal staat in het voetbalfandom.”

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error