American McGee wil niet meer gevraagd worden over Alice 3
Ontwikkelaar heeft lang geprobeerd derde deel van de grond te krijgen
Ontwikkelaar American McGee lijkt alle vragen gerelateerd aan Alice beu te zijn.
Dat laat hij via via zijn Patreon (via VGC) weten. "De rechten zijn simpel: EA is eigenaar van Alice en zij hebben er controle over. Ik zou het op prijs stellen wanneer mensen stoppen met vragen stellen over de reeks. Als je iets met de IP wil doen staat het je vrij dat te doen - maar je komt in de problemen als je het probeert te verkopen. Verdere vragen kun je aan EA stellen. Ik wil wat ruimte tussen mij en Alice creëren."
McGee heeft geruime tijd geprobeerd een derde deel van de grond te krijgen, maar eerder deze maand gaf hij aan dat EA, de eigenaar van de franchise, daar geen interesse in heeft. "Ik heb alles geprobeerd om een nieuwe Alice-game te maken", zo meldde hij, maar EA zou "na interne analyses van de IP, marktconditie en het voorstel hebben besloten het project niet op zich te nemen".
McGee begon zijn carrière bij id Software, waar hij levels ontwierp voor games in de Doom- en Quake-franchises. Daarna ging hij aan de slag bij EA en werkte hij aan American McGee's Alice, een duistere versie van het Alice in Wonderland-verhaal. Dat spel verscheen in 2000. In 2011 kwam het vervolg Alice: Madness Returns uit. De reeks heeft in de afgelopen decennium een cultstatus gekregen en een schare groep fans gekregen.