Alle spelers behalen voortgang in Halo Infinites co-op-campagne
Alle spelers die in een party zitten en samen de co-op-campagne van Halo Infinite spelen zullen progressie boeken in het spel.
Dat blijkt uit een nieuwe post op de Halo Waypoint-website. Waar sommige games ervoor kiezen om slechts de leider van de party of de persoon die de online game host progressie te laten boeken in bijvoorbeeld een campagne, zal ieder partylid in Halo Infinite dezelfde voortgang boeken. Alle behaalde doelen en prestaties worden voor iedereen onthouden, aldus lead world designer John Mulkey.
Mulkey legt uit: “Het doel was bij aanvang om ‘iedereen hun campagnes samen te laten spelen’. Dat betekent dat alle geboekte progressie in de game, of het nou in Solo of Co-Op is, behouden zou blijven. [..] Ik kan een Solo-campagne aan het spelen zijn, even een paar uurtjes in een Co-Op-sessie springen en daarna weer teruggaan naar Solo en alle missievoortgang, verzamelobjecten, uitrusting, gemaakte upgrades en behaalde achievements uit beide sessies blijven dan intact.” Zo is het dus ook mogelijk om samen met vrienden Skulls te verzamelen in de co-op-campagne.
“Voorbij zijn de dagen van het spelen van andermans spel zonder het behalen van progressie.” Hij spreekt ook over spelers die achterlopen op hun vrienden, want zij hoeven niet allerlei missies in te halen om mee te kunnen spelen. “Hier refereren we intern naar als ‘No Spartan Left Behind’”, aldus Mulkey.
“Als spelers bij het Fireteam gaan en hun saveslots kiezen, aggregeert de game de statussen van alle missies binnen die saves, en creëert het een wereld waarin de missies die door alle leden zijn voltooid ook als voltooid staan aangegeven. Missies die niet door alle spelers zijn voltooid worden als onvoltooid aangegeven.”
Ontwikkelaar 343 Industries zal “in de week van 15 juli” de co-op-campagne en de nieuwe Mission Replay-functie testen via het Insiders-programma.