Alle spelers behalen voortgang in Halo Infinites co-op-campagne
Gamer.nl
Nieuws

Alle spelers behalen voortgang in Halo Infinites co-op-campagne

Alle spelers die in een party zitten en samen de co-op-campagne van Halo Infinite spelen zullen progressie boeken in het spel.

Dat blijkt uit een nieuwe post op de Halo Waypoint-website. Waar sommige games ervoor kiezen om slechts de leider van de party of de persoon die de online game host progressie te laten boeken in bijvoorbeeld een campagne, zal ieder partylid in Halo Infinite dezelfde voortgang boeken. Alle behaalde doelen en prestaties worden voor iedereen onthouden, aldus lead world designer John Mulkey.

Mulkey legt uit: “Het doel was bij aanvang om ‘iedereen hun campagnes samen te laten spelen’. Dat betekent dat alle geboekte progressie in de game, of het nou in Solo of Co-Op is, behouden zou blijven. [..] Ik kan een Solo-campagne aan het spelen zijn, even een paar uurtjes in een Co-Op-sessie springen en daarna weer teruggaan naar Solo en alle missievoortgang, verzamelobjecten, uitrusting, gemaakte upgrades en behaalde achievements uit beide sessies blijven dan intact.” Zo is het dus ook mogelijk om samen met vrienden Skulls te verzamelen in de co-op-campagne.

“Voorbij zijn de dagen van het spelen van andermans spel zonder het behalen van progressie.” Hij spreekt ook over spelers die achterlopen op hun vrienden, want zij hoeven niet allerlei missies in te halen om mee te kunnen spelen. “Hier refereren we intern naar als ‘No Spartan Left Behind’”, aldus Mulkey.

“Als spelers bij het Fireteam gaan en hun saveslots kiezen, aggregeert de game de statussen van alle missies binnen die saves, en creëert het een wereld waarin de missies die door alle leden zijn voltooid ook als voltooid staan aangegeven. Missies die niet door alle spelers zijn voltooid worden als onvoltooid aangegeven.”

Ontwikkelaar 343 Industries zal “in de week van 15 juli” de co-op-campagne en de nieuwe Mission Replay-functie testen via het Insiders-programma.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!