Activision over Call of Duty: Vanguard: ‘Minder innovatie dan we hadden gewild’
Activision Blizzard wijst naar een gebrek aan innovatie en de Tweede Wereldoorlogsetting als de oorzaak voor tegenvallende verkoopresultaten van Call of Duty: Vanguard.
Hoewel Call of Duty: Vanguard sinds de release in november vorig jaar regelmatig terugkeert in maandelijkse lijsten met de bestverkochte spellen, scoort het spel minder goed dan voorgaande Call of Duty-titels. Dat erkent Activision Blizzard in een nieuw jaarverslag voor investeerders, waarin het ook stilstaat bij de oorzaak van de tegenvallende verkopen.
“Hoewel Call of Duty een van de succesvolste entertainmentseries aller tijden is, voldeed onze premium-release in 2021 niet aan onze verwachtingen. We denken dat dat voornamelijk door onze eigen uitvoering komt”, luidt het.
“De Tweede Wereldoorlogsetting sloeg niet aan bij een deel van onze community en we innoveerden niet zoveel [..] als we hadden gewild”, zo staat er verder in het verslag. “We gaan beide problemen aankaarten met de release in 2022. Ontwikkeling van de 2022 premium- en Warzone-ervaringen wordt geleid door Activisions bekende Infinity Ward-studio.”
“We werken aan het meest ambitieuze plan in de Call of Duty-geschiedenis”, vervolgt het bedrijf. “Met meer dan 3000 mensen die nu aan de serie werken en een terugkeer naar de Modern Warfare-setting die onze succesvolste Call of Duty-titel ooit opleverde.”