Activision blijft onder Microsoft veel studio's op Call of Duty-ontwikkeling zetten
Nieuws

Activision blijft onder Microsoft veel studio's op Call of Duty-ontwikkeling zetten

Er zijn meer dan een half miljard games in de CoD-reeks verkocht

De manier waarop Call of Duty-games door verschillende Activision Blizzard-studio's worden ontwikkeld zal niet veranderen nu het bedrijf onderdeel uitmaakt van Microsoft.

Dat heeft Matt Cox, de vicepresident en general manager van Call of Duty bij Activision, aan Washington Post bevestigd. Hoewel Activision Blizzard sinds vorig jaar onderdeel uitmaakt van Xbox, blijven Call of Duty-games dus door een groot aantal Activision-studio's ontwikkeld worden.

"Als je kijkt naar Treyarch en Raven, hebben ze sinds 2010 een gedeelde geschiedenis waarin ze samen hebben gewerkt aan de Black Ops-franchise. Je hebt een geschiedenis met mensen waar je mee samenwerkt en dat zie je wanneer je naar het uiteindelijke product kijkt."

Naast Treyarch en Raven Sofware, die vorige week nog Call of Duty: Black Ops 6 hebben afgeleverd, zijn ook Infinity Ward en Sledgehammer Games hoofdontwikkelaar van de complete franchise. Daarnaast is er nog een flinke lijst aan ondersteunende studio's die aan de reeks werken, waaronder High Moon Studios, Beenox, TiMi Studio Group en Certain Affinity.

Het is tegenwoordig vrij gebruikelijk binnen de game-industrie - en dan vooral bij de grootste bedrijven - om een grote hoeveelheid studio's op de belangrijkste franchise van een uitgever te zetten. Ubisoft doet dit bijvoorbeeld ook met de Assassin's Creed-franchise. Tegelijkertijd levert wel met enige regelmaat kritiek op van fans van andere Activision-franchises, omdat er nauwelijks nog mankracht over lijkt te blijven om aan andere series te werken.

Hoe dan ook legt de focus op Call of Duty het bedrijf geen windeieren. Eerder vandaag bleek al dat het pas uitgekomen Black Ops 6 nieuwe records heeft verbroken, waaronder een record voor meeste spelers op dag één van release en nieuwe Game Pass-leden op dag één van release. In het artikel van The Washington Post wordt daarbij ook gemeld dat er al een half miljard exemplaren van games in de franchise zijn verkocht. Morgen wordt de multiplayermap Nuketown aan Black Ops 6 toegevoegd - bekijk hier de trailer voor die map.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Halo Infinite krijgt nieuwe modus S&D Extraction
Nieuws

Halo Infinite krijgt nieuwe modus S&D Extraction

Halo Studios heeft een nieuwe competitieve modus voor Halo Infinite onthuld: S&D Extraction.

In de modus nemen twee teams van vier spelers het tegen elkaar op. Een van de teams krijgt een verdedigende rol en het andere team een aanvallende. Dit wisselt elke ronde. Het aanvallende team krijgt de opdracht om een zogenoemd Extraction-apparaat te planten in een van de twee Extraction-zones. Het verdedigende team moet dat logischerwijs zien te voorkomen. Het team dat zes rondes wint, is de winnaar van het potje.

Spelers hebben elke ronde maar één leven. Als ze sterven, moeten ze langs de zijlijn toekijken. Tussen de rondes door krijgen ze steeds dertig seconden om wapens en andere uitrusting aan te schaffen. Ook kunnen spelers zichzelf terugkopen als ze af zijn gegaan. Halo Studios omschrijft dat wel als een groot risico, omdat het erg duur is.

S&D Extraction komt later dit jaar naar Halo Infinite. Een exacte releasedatum is er nog niet.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-ontwikkelaar geeft werknemers dag vrij voor Monster Hunter Wilds
Nieuws

Palworld-ontwikkelaar geeft werknemers dag vrij voor Monster Hunter Wilds

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft diens medewerkers een dag vrij gegeven om Monster Hunter Wilds te kunnen spelen.

Dat laat de studio weten via sociale media. "Om een ​​of andere reden hebben veel werknemers aangegeven dat ze zich morgen misschien niet lekker voelen. Daarom hebben ze morgen een extra vrije dag gekregen", zo luidt de ludieke post op X.

Daarbij laat de ontwikkelaar weten dat de huidige projecten van de studio niet in de problemen komen door de snipperdag. Waar de studio momenteel aan werkt, is niet bekend. Men heeft in ieder geval de ambitie om Palworld te blijven ondersteunen met content en updates.

De Early Access-versie van Palworld kwam begin vorig jaar uit op pc en Xbox-consoles en werd een van de grote successen van 2024: in één maand tijd werden er 25 miljoen spelers bereikt. In september kwam de game ook naar PlayStation 5.

In de game kunnen spelers zogeheten Pals verzamelen. Deze wezens helpen spelers met klusjes op de boerderij en kunnen ter bescherming dienen, maar kunnen ook verkocht worden. Daarnaast verkennen spelers diverse kerkers. Daarbij kunnen Pals worden neergeschoten, zodat ze voedsel of materialen opleveren.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen in verband met geschonden patenten in laatstgenoemde game. Sinds de release van Palworld wordt de game regelmatig vergeleken met de Pokémon-spellen, niet in de laatste plaats vanwege de gelijkenissen tussen de monsters in beide games.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!