343 Industries blijft ontwikkelaar van Halo-franchise
Nieuws

343 Industries blijft ontwikkelaar van Halo-franchise

Het is wel mogelijk dat andere studio's een handje helpen

343 Industries blijft de hoofdontwikkelaar van de Halo-franchise.

Dat meldde Matt Booty, hoofd van Xbox Game Studios, in een interview met Axios. Hij geeft daarbij toe dat het team een andere samenstelling heeft dan het team dat ooit begon met Halo Infinite, aangezien een aantal mensen in topposities de afgelopen jaren zijn vertrokken. "Ik heb vertrouwen in het leiderschap, maar het team dat ons zover heeft gebracht is waarschijnlijk niet hetzelfde team dat ons vooruit gaat helpen."

Zo vertrok studiohoofd Bonnie Ross afgelopen september. Piere Hintze, de voormalige hoofd van productie, nam haar rol over. Hintze was verantwoordelijk voor het bijsturen van Halo: The Master Chief Collection na de gebrekkige release. "Kijk naar de kwaliteit van de game en weet dat de kern van het team dat dit heeft gedaan, op dit moment hard aan Halo werkt." Afgelopen januari werden ook diverse werknemers ontslagen vanwege de grote ontslagronde bij Microsoft.

Booty benadrukt dat 343 Industries aan Halo blijft werken, maar sluit niet uit dat andere studio's ook kunnen helpen - al wordt dat niet besloten door het Xbox-management. Zo werd er door Axios gevraagd naar de mogelijkheid of Activision Blizzard na de mogelijke overname door Microsoft een handje kan helpen. "Als zoiets gebeurt, is dat omdat de studio's dat willen. Het is onwaarschijnlijk dat wij dat voor de teams bepalen." Vorig jaar werd al bekendgemaakt dat Certain Affinity meehelpt met seizoenscontent voor Halo Infinite.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error