343 Industries blijft ontwikkelaar van Halo-franchise
Gamer.nl
Nieuws

343 Industries blijft ontwikkelaar van Halo-franchise

Het is wel mogelijk dat andere studio's een handje helpen

343 Industries blijft de hoofdontwikkelaar van de Halo-franchise.

Dat meldde Matt Booty, hoofd van Xbox Game Studios, in een interview met Axios. Hij geeft daarbij toe dat het team een andere samenstelling heeft dan het team dat ooit begon met Halo Infinite, aangezien een aantal mensen in topposities de afgelopen jaren zijn vertrokken. "Ik heb vertrouwen in het leiderschap, maar het team dat ons zover heeft gebracht is waarschijnlijk niet hetzelfde team dat ons vooruit gaat helpen."

Zo vertrok studiohoofd Bonnie Ross afgelopen september. Piere Hintze, de voormalige hoofd van productie, nam haar rol over. Hintze was verantwoordelijk voor het bijsturen van Halo: The Master Chief Collection na de gebrekkige release. "Kijk naar de kwaliteit van de game en weet dat de kern van het team dat dit heeft gedaan, op dit moment hard aan Halo werkt." Afgelopen januari werden ook diverse werknemers ontslagen vanwege de grote ontslagronde bij Microsoft.

Booty benadrukt dat 343 Industries aan Halo blijft werken, maar sluit niet uit dat andere studio's ook kunnen helpen - al wordt dat niet besloten door het Xbox-management. Zo werd er door Axios gevraagd naar de mogelijkheid of Activision Blizzard na de mogelijke overname door Microsoft een handje kan helpen. "Als zoiets gebeurt, is dat omdat de studio's dat willen. Het is onwaarschijnlijk dat wij dat voor de teams bepalen." Vorig jaar werd al bekendgemaakt dat Certain Affinity meehelpt met seizoenscontent voor Halo Infinite.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!