Update: 'Xbox-controller gebruikt batterijen, maar niet door deal met Duracell'
Nieuws

Update: 'Xbox-controller gebruikt batterijen, maar niet door deal met Duracell'

Update: Een woordvoerder van Microsoft heeft href="https://www.eurogamer.net/articles/2021-01-07-no-microsoft-isnt-forced-to-use-batteries-in-xbox-controllers-because-of-a-deal-with-duracell" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Eurogamer</a>laten weten dat dit niets te maken heeft met een deal met Duracell.

Volgens de woordvoerder biedt Microsoft consumenten bewust de keuze tussen controllers met en zonder batterijen.

"We laten de consument zelf kiezen hoe ze het batterijprobleem willen oplossen voor onze standaard Xbox Wireless Controllers", verklaart de woordvoerder van Miocrosoft.

De spreker zegt verder dat iedereen zelf moet kiezen of ze AA batterijen (van welk merk dan ook), de Xbox Rechargeable Battery, of een USB-C-kabel willen gebruiken.

Origineel bericht door Erik Nusselder

De nieuwe Xbox Series-consoles zouden nog batterijen gebruiken voor hun controllers vanwege een deal met batterijbedrijf Duracell. Dat suggereert een woordvoerder van Duracell in gesprek met StealthOptional.

Microsoft gebruikt al sinds de Xbox 360 batterijen in zijn controllers, terwijl andere consolemakers zijn overgestapt naar oplaadbare accu's of batterijen die in de controller zitten ingebouwd. Volgens Luke Anderson, de marketing manager van Duracell UK, zou dat komen door een deal tussen de twee bedrijven.

"Er is altijd al een partnership tussen Duracell en Xbox... het is een constante overeenkomst tussen Duracell en Microsoft", zegt Anderson tegen de website. "[De deal is] dat OEM het batterijproduct voor de Xbox-consoles en de batterij voor de controllers levert. Die deal loopt al een lange tijd, en ik denk dat hij nog een tijd doorloopt."

Het zou opvallend zijn dat controllers van Microsoft geen interne accu krijgen door een deal met een batterijfabrikant. In een reactie tegen website MCVontkent Microsoft het nieuws in ieder geval niet. "We geven consumenten expres de keuze in hun batterij-oplossingen voor onze standaard controllers. Dat omvat het gebruik van batterijen van elk merk, de oplaadbare batterij van Xbox, oplaadmogelijkheden van onze partners of een USB-C-kabel."

Een nieuwe Xbox wordt inderdaad geleverd met twee Duracell-batterijen voor de controller. Ook gebruikt Duracell het Xbox-merk al langere tijd in reclames.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij het maken van de muziek van Call of Duty: Black Ops 6
Nieuws

Achter de schermen bij het maken van de muziek van Call of Duty: Black Ops 6

De game verschijnt op 25 oktober voor consoles en pc

Treyarch heeft in een video afgelopen weekend een blik gegeven achter de schermen bij het maken van de muziek voor Call of Duty: Black Ops 6.

In de video vertellen componist Jack Wall en hoofd van muziek Brandon Young over het proces achter het maken van de muziek, van het bedenken tot het opnemen. Wall is overigens al sinds Black Ops 2 verantwoordelijk voor de muziek in deze subreeks. Ook is te zien hoe een orkest de muziek speelt in de AIR Studios te Londen.

Call of Duty: Black Ops 6 bevat een singleplayercampagne, multiplayer met nieuwe maps en een Zombies-modus met rondes. De campagne draait ditmaal om de Golfoorlog, en bekende Black Ops-personages zoals Frank Woods keren weer terug. De multiplayer bevat op release zestien maps. Nieuw aan de game is het Omnimovement-systeem, waarmee spelers in alle richtingen kunnen rennen, glijden, springen en duiken.

Call of Duty: Black Ops 6 verschijnt op 25 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Het spel staat vanaf dag één ook op Xbox Game Pass. De game komt op alle platforms tegelijkertijd uit en er is geen Early Access-periode voor mensen die reserveren.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Discord werd bedacht om te praten tijdens Final Fantasy 11-speelsessies
Nieuws

Discord werd bedacht om te praten tijdens Final Fantasy 11-speelsessies

Mede-oprichter bedacht een vroege versie van het programma toen hij nog studeerde

Discord-medeoprichter Stanislav Vishnevskiy heeft onthuld dat hij Discord bedacht om met zijn vrienden te kunnen communiceren tijdens het spelen van Final Fantasy 11.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (vertaald door Siliconera). "Toen ik een student was, was ik geobsedeerd met Final Fantasy 11, en ik maakte een prototype van Discord dat gebruikt kon worden tijdens het spelen van de game."

Final Fantasy 11 is een mmo en de voorloper van Final Fantasy 14. De game verscheen op PlayStation 2 en pc. Het spel kwam in 2002 uit in Japan en in de jaren daarna ook in andere regio.

Volgens Vishnevskiy was er in die tijd geen goed alternatief om samen met vrienden te praten tijdens het gamen. "We wilden een plek creëren waar we games met vrienden kon spelen en leuke momenten konden delen. Vanwege die drang werd Discord zo speciaal."

Het ging hierbij overigens wel om de voorloper van Discord. Vishnevskiy ontmoette uiteindelijk Jason Citron en samen richtten ze Discord op. Het programma is inmiddels enorm populair en wordt zelfs op consoles zoals PlayStation 5 ondersteund. In het interview laat Vishnevskiy overigens weten tijd te hebben gevonden om Final Fantasy 14 te spelen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitgebreide PS5-gameplay van Dragon Quest 3 HD-2D Remake te zien
Nieuws

Uitgebreide PS5-gameplay van Dragon Quest 3 HD-2D Remake te zien

Game verschijnt op 14 november, ook voor Xbox Series, Switch en pc

Square Enix heeft meer dan zeven minuten aan gameplay van de PlayStation 5-versie van het aankomende Dragon Quest 3 HD-2D Remake getoond.

De video draait vooral om een zijmissie en toont beelden van het rustige dorpje Norvik, een locatie genaamd Underground Lake en uitvoerige turn-based gevechten.

De oorspronkelijke Dragon Quest 3 verscheen in 1988 op de NES en in de jaren negentig werd er al een remake op de Super NES en Game Boy Color voor gemaakt. De grafische stijl van deze nieuwe remake is vergelijkbaar met rpg's als Octopath Traveler en Triangle Strategy.

Dragon Quest 3 HD-2D Remake verschijnt op 14 november voor PlayStation 5, Nintendo Switch, Xbox Series X en S en Steam en Microsoft Store. Aangezien de game zo goed als af is, is het nagenoeg zeker dat deze releasedatum aangehouden wordt. De game komt op consoles zowel fysiek als digitaal uit.

Gamer.nl-redacteur Javier Pereira speelde eerder dit jaar al een previewversie van de game: "Dragon Quest 3 HD-2D Remake wordt een visueel verbluffende game met prachtige animaties en een nog mooiere soundtrack en geluidseffecten. Hoewel de spelmechanieken enigszins verouderd aanvoelen door het lage tempo van de gameplay, biedt de game toch een rijke ervaring die ervoor gaat zorgen dat veel rpg- en Dragon Quest-fans volop gaan genieten van deze remake."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!