Xbox-baas verwacht steeds minder exclusieve games in de toekomst
Nieuws

Xbox-baas verwacht steeds minder exclusieve games in de toekomst

Xbox-topman Phil Spencer verwacht dat games die exclusief op één systeem uitkomen steeds schaarster worden in de toekomst.

Dat meldt hij in een interview met Bloomberg. Volgens hem "gaan we steeds minder" console exclusives zien. Multiplatformgames zullen er samen met cross-play volgens hem voor zorgen dat meer mensen van games kunnen genieten. "Misschien koop je een Xbox en ik koop een PlayStation en onze kinderen willen tegen elkaar spelen en dat kunnen ze niet omdat ze het verkeerde stuk plastic aan hun televisie hebben hangen."

Hij vervolgt: "We willen dat er meer spelers komen, dat mensen zich veilig voelen wanneer ze gamen en dat ze hun vrienden kunnen vinden en met ze kunnen spelen, ongeacht op welk apparaat - ik denk dat dit op de lange termijn goed is voor de industrie. En misschien vinden op de korte termijn sommige mensen binnen sommige bedrijven dat niet zo fijn. Maar ik denk dat we over die bult weten te komen en onze industrie kunnen laten groeien."

Microsoft brengt al diens Xbox-games ook op pc uit. Daarnaast heeft het bedrijf al uitgesproken dat het de Call of Duty-franchise multiplatform wil houden nadat Activision Blizzard gekocht wordt door het bedrijf. Minecraft, dat ontwikkeld wordt door Microsoft-studio Mojang, is ook multiplatform.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!