Vervolg op Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin is afhankelijk van fans
Nieuws

Vervolg op Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin is afhankelijk van fans

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin-producent Tetsuya Nomura laat weten dat men openstaat voor een vervolg op de game als fans dat graag genoeg willen.

Dat meldde hij in een recente livestream waarin de aankomende dlc voor de game werd gepromoot (via NoisyPixel). "Toen Stranger of Paradise uitkwam, was er veel negatieve kritiek, vooral online." Maar na verloop van tijd zijn spelers volgens Nomura "Jack en zijn vrienden gaan waarderen. In zoverre dat sommigen best een vervolg zouden willen zien."

Hoewel Square Enix niet per se van plan is een vervolg te maken, zou het wel kunnen gebeuren als fans het graag genoeg willen. "Het zou helpen als mensen die dit horen er weer met tien andere mensen over praten. Als er veel mond-op-mondreclame plaatsvindt, kunnen we in de toekomst misschien verder praten." Nomura zelf zou in ieder geval "graag weer met Kumabe-san van Koei Tecmo" samenwerken. Nobumichi Kumabe is de regisseur van de game.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin combineert snelle actie met het soulslike genre. Hoofdpersonage Jack moet allerlei uitdagingen zien te overkomen om het licht uit de kristallen terug te brengen naar Cornelia, een koninkrijk dat door duisternis wordt geteisterd. De game kwam afgelopen maart uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One.

Het spel scoorde een 6,5 op Gamer.nl: "Het verhaal van Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin is zó slecht dat het bijna weer goed wordt. Bijna, maar niet helemaal. Onder die lelijke koortsdroom gaat wel een interessant en diepgaand vechtsysteem schuil, wat de game uit de verdoemenis trekt."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter
Nieuws

Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter

Het bedrijf zoekt ontwikkelaars voor een onaangekondigde openwereldshooter

Blizzard heeft vacatures online geplaatst voor mensen die willen werken aan een aankomende openwereldshooter. Fans hopen dat het om de Starcraft-shooter waar geruchten de ronde over doen gaat.

Zo wordt er gezocht naar een design director, principal designer en senior designer. Meerdere vacatures verwijzen naar een openwereldshooter, maar meer details zijn er op moment van schrijven niet.

Fans vermoeden dat dit gerelateerd is aan een Starcraft-shooter. Eerder dit najaar bracht journalist Jason Schreier zijn nieuwe boek over Blizzard uit, waarin vermeld werd dat er bij Blizzard aan een Starcraft-shooter gewerkt wordt.

Het bedrijf heeft al tweemaal eerder geprobeerd een shooter gebaseerd op Starcraft te maken. De geannuleerde games heetten Starcraft Ghost en Ares. Officieel is nog niets bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Splinter Cell-verfilming officieel geannuleerd
Nieuws

Splinter Cell-verfilming officieel geannuleerd

Tom Hardy was in de running om Sam Fisher te spelen

De Splinter Cell-film die twaalf jaar geleden werd aangekondigd, wordt niet meer gemaakt.

The Direct meldt dat producent Basil Iwanyk dat heeft verteld. "De film had geweldig kunnen worden... maar het lukte ons niet om het script en het budget naar wens te krijgen. Maar het had tof geworden. We hadden een miljoen verschillende versies bedacht, maar het had hardcore en awesome geworden. Helaas is het niet doorgegaan."

Vorig decennium werd er nog gemeld dat Edge of Tomorrow-regisseur Doug Liman de regie op zich zou nemen, en dat Tom Hardy de rol van hoofdpersonage Sam Fisher zou vertolken.

Overigens kunnen fans van de Splinter Cell-franchise wel uitkijken naar een geanimeerde serie genaamd Splinter Cell: Deathwatch. De animatieserie wordt geschreven door John Wick-bedenker Derek Kolstad. Liev Schreiber (Ray Donovan, Scream) zal hoofdpersonage Sam Fisher inspreken. De serie moet 'spoedig' op Netflix komen te staan.

Daarnaast werkt Ubisoft al geruime tijd aan een remake van de eerste Splinter Cell. Ubisoft meldde in 2021 al dat het aan een remake van de in 2002 uitgekomen stealthgame Splinter Cell werkt. Een jaar later werd gemeld dat het verhaal herschreven wordt voor een moderner publiek, maar sindsdien is het vrij stil rondom de remake. Eerder dit najaar claimde Insider Gaming te hebben gehoord dat de game nog in ontwikkeling is.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!