'Vervolg op Alan Wake staat op de planning'
Nieuws

'Vervolg op Alan Wake staat op de planning'

Een vervolg op culthit Alan Wake zou op de planning staan bij Remedy en uitgever Epic Games.

Dat claimt journalist Jeff Grubb te hebben vernomen. Volgens hem heeft Epic Games goedkeuring gegeven aan Remedy om een vervolg te maken - niet geheel toevallig komt deze herfst een remaster van het eerste deel uit.

"Ze werken met Epic Games om Alan Wake 2 te maken, of het staat in ieder geval op de planning. Wordt het uiteindelijk werkelijkheid? Ik hoop het. Ik denk het. Ik denk niet dat het ontspoort", aldus Grubb tijdens de Giant Bomb Grubbsnax-show.

Remedy geeft al jaren aan graag een vervolg op Alan Wake te willen maken, maar het leek nooit van de grond te komen. De aankomende release van Alan Wake Remastered lijkt dan ook een voorbode op een tweede deel, al is dit nog niet officieel bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Drie nieuwe wagens aan Gran Turismo 7 toegevoegd
Nieuws

Drie nieuwe wagens aan Gran Turismo 7 toegevoegd

Ook zijn er drie nieuwe evenementen aan World Circuits toegevoegd

Er zijn drie nieuwe auto's aan Gran Turismo 7 toegevoegd middels een nieuwe update voor de game.

Dat werd via PlayStation Blog aangekondigd. De update voegt de 2003 BMW Z4 3.0i, de 1962 Mercedes-Benz Unimog Type 411 en de 1988 Peugeot 205 GTI toe.

Daarnaast bevat de update een nieuwe toevoeging aan Café voor de Peugot, drie nieuwe evenementen op World Circuits in de vorm van Red Bull Ring Short Track, European Sunday Cup 400: Grand Valley – South Reverse en European FR Challenge 550: Autodrome Lago Maggiore – East, en de mogelijkheid om AI-assistent Gran Turismo Sophy op de tracks Autodromo Nazionale Monza en Sardegna – Road Track – B te gebruiken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Geannuleerde Wonder Woman-game was prachtig en uitgebreid'
Nieuws

'Geannuleerde Wonder Woman-game was prachtig en uitgebreid'

'Iedereen wilde de beste game ooit maken'

Volgens Wonder Woman-comicschrijver Gail Simone, die adviseerde tijdens de ontwikkeling van de geannuleerde Wonder Woman-game, was de game "prachtig en uitgebreid".

Dat meldde ze op X in navolging van het nieuws eerder deze week dat de ontwikkeling van de Wonder Woman-game is geannuleerd. Daarbij is ontwikkelaar Monolith Productions gesloten.

Simone heeft veel nummers van Wonder Woman geschreven en had een adviserende rol bij de ontwikkeling van de game. "Het zag er prachtig uit. Ik ga vanwege verschillende redenen geen details geven, maar we deden niet alleen ons best om een geweldige game, maar ook een geweldige Wonder Woman-game te maken."

Volgens Simone gaf iedereen van het ontwikkelteam zijn of haar uiterste. "Ik weet niet of ik ooit met een team heb gewerkt dat zoveel gaf om het perfectioneren van het eindresultaat." Ze benadrukt dat iedereen - waaronder ontwikkelaar Monolith en uitgever Warner Bros. - enthousiast en ondersteunend waren. "Iedereen wilde de beste game ooit maken. Soms geef je alles en werkt het gewoon niet."

Overigens meldde Bloomberg-journalist Jason Schreier gedurende een Kinda Funny Games Daily-uitzending dat het Nemesis-systeem van Monolith en Warner Bros., bekend uit de twee Middle-earth: Shadow-games, op het laatste moment uit de game werd gehaald. Het spel had een traditioneler ingestoken actie-adventuregame moeten worden vergelijkbaar met de God of War-spellen. Dit Nemesis-systeem, dat er in feite voor zorgt dat vijanden eerdere ontmoetingen met spelers 'onthouden' en nog fanatieker op spelers ingaan, is door Warner Bros. gepatenteerd en ligt nog tot 2036 vast.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!