Update voegt FSR 2.1 toe aan Cyberpunk 2077
Patch 1.61 brengt ondersteuning voor FSR 2.1 naar Cyberpunk 2077.
Dat maakte ontwikkelaar CD Projekt Red bekend. FSR 2.1 is een techniek van AMD die ervoor zorgt dat games intern op een lagere resolutie kunnen draaien, vergelijkbaar met DLSS van Nvidia en dat komt de performance ten goede. Door middel van opschalingstechnieken zien de games er op het scherm nog steeds scherp uit. De functie wordt alleen ondersteund op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc. Spelers op Xbox One en PlayStation 4 kunnen niet van de techniek gebruikmaken.
Cyberpunk 2077 is de eerste game op consoles die FSR 2.1 ondersteund. Deathloop en Scorn ondersteunden eerder al FSR 2.0. Op consoles staat de techniek nog in de kinderschoenen. Op pc wordt de techniek al vaker gebruikt in bijvoorbeeld God of War en Resident Evil Village.
Update 1.61 brengt verder nog een hoop bug fixes met zich mee. De volledige lijst is via deze link te bekijken.