Ubisoft benadrukt 'intiemere' schaal van Assassin's Creed Mirage
Stéphane Boudon, de creative directeur van het aankomende Assassin's Creed Mirage, benadrukt dat het een bewuste keuze is om de game kleinschaliger dan andere moderne games in de reeks te maken.
Dat meldt hij in een interview met GamesRadar. Boudon begint met het schetsen van de insteek van moderne AC-games: "Origins, Odyssey en Valhalla zijn allemaal geweldige games die spelers een epische reis beloven. De schaal van die games is daar op aangepast, en ze omarmen bovendien rpg-mechanieken."
Hij vervolgt: "Maar onder onze fans proefden we het verlangen naar een verhaal gedreven door personages, gericht op de hoofdpilaren van de eerste Assassin's Creed-games, op een intiemere schaal. Dat sprak ons als ontwikkelaar ook aan en dit vormde het beginpunt van het project."
Zoals eerder al aangekondigd moet Mirage zich richten op één grote stad en keren elementen uit de eerste games uit de reeks terug. Spelers kunnen een "rijkere en dichtbebouwde spelwereld" verwachten, en een stealth-systeem dat dynamischer dan voorheen zou zijn. Spelers zouden ook diverse gereedschappen om stealth mogelijk te maken kunnen "heruitvinden".
Assassin’s Creed Mirage speelt zich af in Bagdad en begint tijdens de gouden eeuw van de stad in het jaar 861. Spelers kruipen in de huid van Basim Ibn Ishaq, bekend uit Assassin's Creed Valhalla, dat zich twintig jaar na Mirage afspeelt. In Valhalla is Basim een volleerde assassin, maar daarvoor was hij slechts een straatdief. In Bagdad ontmoet hij Roshan, leider van de Hidden Ones. Roshan wordt de mentor van Basim en traint hem tot volwaardige assassin.
Assassin's Creed Mirage komt ergens later dit jaar uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.
©GMRimport