Ubisoft benadrukt 'intiemere' schaal van Assassin's Creed Mirage
Nieuws

Ubisoft benadrukt 'intiemere' schaal van Assassin's Creed Mirage

Stéphane Boudon, de creative directeur van het aankomende Assassin's Creed Mirage, benadrukt dat het een bewuste keuze is om de game kleinschaliger dan andere moderne games in de reeks te maken.

Dat meldt hij in een interview met GamesRadar. Boudon begint met het schetsen van de insteek van moderne AC-games: "Origins, Odyssey en Valhalla zijn allemaal geweldige games die spelers een epische reis beloven. De schaal van die games is daar op aangepast, en ze omarmen bovendien rpg-mechanieken."

Hij vervolgt: "Maar onder onze fans proefden we het verlangen naar een verhaal gedreven door personages, gericht op de hoofdpilaren van de eerste Assassin's Creed-games, op een intiemere schaal. Dat sprak ons als ontwikkelaar ook aan en dit vormde het beginpunt van het project."

Zoals eerder al aangekondigd moet Mirage zich richten op één grote stad en keren elementen uit de eerste games uit de reeks terug. Spelers kunnen een "rijkere en dichtbebouwde spelwereld" verwachten, en een stealth-systeem dat dynamischer dan voorheen zou zijn. Spelers zouden ook diverse gereedschappen om stealth mogelijk te maken kunnen "heruitvinden".

Assassin’s Creed Mirage speelt zich af in Bagdad en begint tijdens de gouden eeuw van de stad in het jaar 861. Spelers kruipen in de huid van Basim Ibn Ishaq, bekend uit Assassin's Creed Valhalla, dat zich twintig jaar na Mirage afspeelt. In Valhalla is Basim een volleerde assassin, maar daarvoor was hij slechts een straatdief. In Bagdad ontmoet hij Roshan, leider van de Hidden Ones. Roshan wordt de mentor van Basim en traint hem tot volwaardige assassin.

Assassin's Creed Mirage komt ergens later dit jaar uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. 

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!