Toekomstige Assassin's Creed-games kunnen kortere speelduur hebben
Toekomstige Assassin's Creed-games, zoals Assassin's Creed Mirage, kunnen een kortere speelduur hebben dan andere recente games in de franchise.
Dat vertelt executive producer Marc-Alexis Côté in een gesprek met IGN. Over het vorige week onthulde Assassin's Creed Mirage vertelt hij: "Het is een kleiner Assassin's Creed-project. Je kunt qua lengte iets verwachten dat dichter bij de oorspronkelijke games ligt." De eerste Assassin's Creed-games konden in zo'n twintig uur uitgespeeld worden, dus het is waarschijnlijk dat dit ook voor Mirage geldt.
Dat wil echter niet zeggen dat alle toekomstige Assassin's Creed-games korter qua speelduur worden. Assassin's Creed Infinity moet als hub functioneren voor toekomstige AC-avonturen, en afgelopen weekend werden de eerste twee avonturen voor deze hub aangekondigd: Codename Red en Codename Hexe. Codename Red, dat zich in het oude Japan afspeelt, wordt waarschijnlijk weer wel een lang avontuur dat tientallen uren beslaat. Maar er kunnen wel kleinere ervaringen via Infinity uitkomen.
"Ik denk dat Infinity ons de mogelijkheid geeft om verschillende ervaringen van verschillende formaten te leveren. Niet alles moet een rollenspel van honderdvijftig uur zijn, toch?" Côté hint er naar dat Codename Hexe een compleet ander soort ervaring wordt, al kan hij er nog weinig over prijsgeven.