'Toekomst GoldenEye-remake onduidelijk door de oorlog'
Nieuws

'Toekomst GoldenEye-remake onduidelijk door de oorlog'

De toekomst van een eventuele remake van GoldenEye 007 zou onduidelijk zijn door de huidige oorlog in Oekraïne.

Dat claimt journalist Jeff Grubb op Twitter. "De toekomst van GoldenEye is nog altijd onzeker door de oorlog." Eurogamer claimt hetzelfde te hebben vernomen van een bron. De plot van de game heeft - net als de James Bond-film waar het op gebaseerd is - een sterke focus op Rusland.

Een remake van de Nintendo 64-shooter GoldenEye 007 is niet officieel aangekondigd. Wel werd enkele jaren geleden al bekend dat Microsoft - de eigenaar van oorspronkelijke ontwikkelaar Rare - er aan had gewerkt, maar dat het project uiteindelijk werd stopgezet vanwege problemen met de licentie. 

De afgelopen maanden laaien geruchten rondom een eventuele remake echter weer op, onder andere omdat er Achievements voor het spel zijn ontdekt - wat meestal betekent dat een release er aan zit te komen. Nadat diverse insiders zich er over hadden uitgesproken, werd verwacht dat het spel tijdens de Xbox en Bethesda Games Showcase zou worden getoond, maar dat gebeurde niet.

Grubb meldde in dezelfde tweet ook dat Alex Kipman bij Microsoft is vertrokken. Hij zou volgens geruchten met zijn team hebben gewerkt aan een comeback van de Xbox Live-quizgame 1 vs. 100. Grubb weet niet wat dit betekent voor de toekomst van het project.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Marcus- en Dom-stemacteurs keren terug voor Gears of War: E-Day
Nieuws

Marcus- en Dom-stemacteurs keren terug voor Gears of War: E-Day

De game komt op een nog onbekend moment naar Xbox Series-consoles en pc

John DiMaggio en Carlos Ferro, die respectievelijk Marcus Fenix en Dominic Santiago inspreken in eerdere Gears of War-games, zullen ook weer te horen zijn in het aankomende Gears of War: E-Day.

Dat werd via een tweet via het officiële kanaal van de gamereeks bevestigd. Beide heren hebben de stemmen van de personages in elk hoofddeel van de reeks ingesproken en zullen dat dus ook voor de aankomende prequel doen. Op social media werd daarnaast een foto van het tweetal gedeeld.

Gears of War: E-Day speelt zich op Emergence Day af, de gebeurtenis die het verhaal van de Gears-reeks in gang zet. De game speelt zich dan ook veertien jaar voor de eerste Gears of War af en toont hoe de mensheid kennis maakt met de Locust op Sera. Aangezien de game zich ver voor de eerdere games afspeelt, keert ook Marcus Fenix weer terug. Ook Dom is te zien in de eerste trailer. Hun vriendschap is een belangrijk element van de game. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Xbox Series-consoles en pc.

Onlangs onthulde Rod Fergusson, die tot en met Gears 5 aan alle games in de Gears of War-reeks heeft gewerkt, zijn ideeën voor een Gears 6.  "Het was de bedoeling dat spelers in Gears 6 Sera zouden verlaten. Als je het verhaal volgt - in Gears 5 halen we rakettechnologie aan, waarmee we de zaden plantten voor de toekomst. Ik wilde dat spelers Sera zouden vertalen en zouden achterhalen wat dit allemaal voor de rest van het universum betekent, of in ieder geval voor de rest van het zonnestelsel. Niet dat je verschillende planeten zou bezoeken, maar om je naar een nieuwe plek te brengen om een nieuwe setting te introduceren en het zo nog grootser te maken." Het is niet bekend of Gears 6 alsnog ontwikkeld wordt.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-studio geeft details over Nintendo-aanklacht
Nieuws

Palworld-studio geeft details over Nintendo-aanklacht

Het zou gaan om drie patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt

Pocketpair, de ontwikkelaar van Palworld, heeft details gedeeld over de aanklacht van Nintendo.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen in verband met geschonden patenten in laatstgenoemde game. Sinds de release van Palworld eerder dit jaar wordt de game regelmatig vergeleken met de Pokémon-spellen, niet in de laatste plaats vanwege de gelijkenissen tussen de monsters in beide games.

Pocketpair heeft nu duidelijk gemaakt dat de aangespannen rechtszaak draait om drie patenten die Nintendo tussen februari en juli dit jaar heeft aangemaakt - dus na de release van Palworld. het gaat om de patenten 7545191, 7493117 en 7528390, die diverse gameplaymechanismen zoals het vangen van digitale monsters en de mogelijkheid om op ze te rijden beschrijven. Hoewel de patenten pas na de release van Palworld zijn aangemaakt, zaten de daadwerkelijke gameplayelementen al wel in eerder verschenen Pokémon-games. Het is niet duidelijk of dat van invloed is op het eindoordeel.

Nintendo en The Pokémon Company zouden een rechterlijk bevel willen aanvragen - waarschijnlijk om toekomstige verkoop van Palworld tegen te houden - en een boete van 10 miljoen yen (ongeveer 60,8 duizend euro) eisen, alsmede schadevergoeding wanneer er te laat betaald wordt. Pocketpair benadrukt in ieder geval nogmaals dat het zich blijft verzetten tegen de aanklacht.

Palworld verscheen begin dit jaar op Xbox-consoles en pc - en onlangs nog op PlayStation - en werd door sommigen al voor release gezien als 'Pokémon met geweren'. Na release vergeleken sommige fans diverse designs van wezens in de game met ontwerpen van pokémon - daaruit bleek dat sommigen erg op elkaar leken. Hoe dan ook hebben de bedrijven niet verduidelijkt op welke patenten precies inbreuk is gemaakt. Vlak na release van Palworld gaf The Pokémon Company al aan gelijkenissen te onderzoeken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!