'Toekomst GoldenEye-remake onduidelijk door de oorlog'
Nieuws

'Toekomst GoldenEye-remake onduidelijk door de oorlog'

De toekomst van een eventuele remake van GoldenEye 007 zou onduidelijk zijn door de huidige oorlog in Oekraïne.

Dat claimt journalist Jeff Grubb op Twitter. "De toekomst van GoldenEye is nog altijd onzeker door de oorlog." Eurogamer claimt hetzelfde te hebben vernomen van een bron. De plot van de game heeft - net als de James Bond-film waar het op gebaseerd is - een sterke focus op Rusland.

Een remake van de Nintendo 64-shooter GoldenEye 007 is niet officieel aangekondigd. Wel werd enkele jaren geleden al bekend dat Microsoft - de eigenaar van oorspronkelijke ontwikkelaar Rare - er aan had gewerkt, maar dat het project uiteindelijk werd stopgezet vanwege problemen met de licentie. 

De afgelopen maanden laaien geruchten rondom een eventuele remake echter weer op, onder andere omdat er Achievements voor het spel zijn ontdekt - wat meestal betekent dat een release er aan zit te komen. Nadat diverse insiders zich er over hadden uitgesproken, werd verwacht dat het spel tijdens de Xbox en Bethesda Games Showcase zou worden getoond, maar dat gebeurde niet.

Grubb meldde in dezelfde tweet ook dat Alex Kipman bij Microsoft is vertrokken. Hij zou volgens geruchten met zijn team hebben gewerkt aan een comeback van de Xbox Live-quizgame 1 vs. 100. Grubb weet niet wat dit betekent voor de toekomst van het project.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!