Take-Two: 'Onze games op release op abonnementsdiensten zetten is niet logisch'
Volgens Take-Two Interactive-directeur Strauss Zelnick is het voor het bedrijf niet logisch om hun games op de dag van release op abonnementsdiensten zoals Game Pass of PlayStation Plus te zetten.
Dat meldde Zelnick in een interview met GamesIndustry.biz, dat hieronder is te zien. "We ondersteunen diverse abonnemetsservices en doen dat met plezier. Maar we zijn sceptisch over het brengen van net uitgekomen games naar deze services."
Diverse games van Take-Two staan inderdaad op of komen op abonnementsservices te staan. Zo komt Red Dead Redemption 2 op het vernieuwde PlayStation Plus te staan, dat later deze maand ook in Europa beschikbaar komt.
Take-Two, dat het moederbedrijf is van Rockstar en 2K Games, ziet het echter niet zitten om spellen die net uit zijn al meteen op dergelijke services aan te bieden. "We moeten altijd een middenweg kiezen tussen wat de consument wil, en wat wij kunnen leveren. Ik denk dat Sony het op zijn minst eens is met ons, omdat ze soortgelijke verklaringen hebben gegeven.”
Take-Two heeft hier echter wel eens mee geëxperimenteerd. Zo verscheen The Outer Worlds, dat is ontwikkeld door Obsidian meer werd uitgegeven door Take-Two, wel op release op Game Pass. Zelnick meldde toen dat het moeilijk was om in te schatten of het voor meer of juist minder succes zorgde. Overigens laat Zelnick in het recente interview weten dat de strategie van Take-Two in de toekomst altijd kan veranderen.