Take-Two: 'Onze games op release op abonnementsdiensten zetten is niet logisch'
Nieuws

Take-Two: 'Onze games op release op abonnementsdiensten zetten is niet logisch'

Volgens Take-Two Interactive-directeur Strauss Zelnick is het voor het bedrijf niet logisch om hun games op de dag van release op abonnementsdiensten zoals Game Pass of PlayStation Plus te zetten.

Dat meldde Zelnick in een interview met GamesIndustry.biz, dat hieronder is te zien. "We ondersteunen diverse abonnemetsservices en doen dat met plezier. Maar we zijn sceptisch over het brengen van net uitgekomen games naar deze services."

Diverse games van Take-Two staan inderdaad op of komen op abonnementsservices te staan. Zo komt Red Dead Redemption 2 op het vernieuwde PlayStation Plus te staan, dat later deze maand ook in Europa beschikbaar komt. 

Take-Two, dat het moederbedrijf is van Rockstar en 2K Games, ziet het echter niet zitten om spellen die net uit zijn al meteen op dergelijke services aan te bieden. "We moeten altijd een middenweg kiezen tussen wat de consument wil, en wat wij kunnen leveren. Ik denk dat Sony het op zijn minst eens is met ons, omdat ze soortgelijke verklaringen hebben gegeven.”

Take-Two heeft hier echter wel eens mee geëxperimenteerd. Zo verscheen The Outer Worlds, dat is ontwikkeld door Obsidian meer werd uitgegeven door Take-Two, wel op release op Game Pass. Zelnick meldde toen dat het moeilijk was om in te schatten of het voor meer of juist minder succes zorgde. Overigens laat Zelnick in het recente interview weten dat de strategie van Take-Two in de toekomst altijd kan veranderen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error