Take-Two geeft nieuwe game van Outriders-studio niet meer uit
Nieuws

Take-Two geeft nieuwe game van Outriders-studio niet meer uit

Take-Two Interactive gaat de nieuwe game van Outriders-ontwikkelaar People Can Fly niet meer uitgeven.

Dat heeft de ontwikkelaar van Outriders en Bulletstorm bevestigd. Het zou gaan om een wederzijdse keuze. People Can Fly laat weten dat "het uitgeven van games onderdeel is van onze strategie", waarmee de ontwikkelaar lijkt te hinten naar de mogelijkheid dat de keuze bij de studio zelf lag, om zo zelf het spel uit te kunnen brengen.

De in New York gesitueerde studio van People Can Fly werkt al enkele jaren aan Project Dagger, een nieuwe actie-adventure-IP die volgens de ontwikkelaar zelf "enorm ambitieus en grensverleggend" wordt. Roland Lesterlin, de regisseur van Just Cause 3, leidt hij project.

Volgens Sebastian Wojciechowski, de CEO van People Can Fly, gaan de ontwikkelaar en uitgever op een vriendelijke manier uit elkaar en is er geen reden dat de bedrijven in de toekomst niet nog eens kunnen samenwerken. 

"We geloven enorm in de potentie van Project Dagger en zullen de ontwikkeling voortzetten en zelf uitgeven. Het spel is nog in pre-productie. Ons team richt zich nu op het perfectioneren van gevechten en gameplay en het migreren van Unreal Engine 4 naar Unreal Engine 5."

Hij vervolgt: "Ik ben mij er van bewust dat deze keuze investeringen vanuit onszelf vergt, maar zelf uitgeven is onderdeel van onze strategie. We sluiten echter niet uit dat we met een nieuwe uitgever gaan samenwerken als dit een interessante zakenlijke kans creëert."

People Can Fly heeft in totaal zeven games in ontwikkeling verspreid over diens negen studio's. Naast Project Dagger werkt het bedrijf aan het nieuwe project Gemini (voor Square Enix), een project genaamd Red, twee vr-games en twee games die het zelf gaat uitgeven in de vorm van Bitfrost en Victoria.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!