Take-Two geeft nieuwe game van Outriders-studio niet meer uit
Nieuws

Take-Two geeft nieuwe game van Outriders-studio niet meer uit

Take-Two Interactive gaat de nieuwe game van Outriders-ontwikkelaar People Can Fly niet meer uitgeven.

Dat heeft de ontwikkelaar van Outriders en Bulletstorm bevestigd. Het zou gaan om een wederzijdse keuze. People Can Fly laat weten dat "het uitgeven van games onderdeel is van onze strategie", waarmee de ontwikkelaar lijkt te hinten naar de mogelijkheid dat de keuze bij de studio zelf lag, om zo zelf het spel uit te kunnen brengen.

De in New York gesitueerde studio van People Can Fly werkt al enkele jaren aan Project Dagger, een nieuwe actie-adventure-IP die volgens de ontwikkelaar zelf "enorm ambitieus en grensverleggend" wordt. Roland Lesterlin, de regisseur van Just Cause 3, leidt hij project.

Volgens Sebastian Wojciechowski, de CEO van People Can Fly, gaan de ontwikkelaar en uitgever op een vriendelijke manier uit elkaar en is er geen reden dat de bedrijven in de toekomst niet nog eens kunnen samenwerken. 

"We geloven enorm in de potentie van Project Dagger en zullen de ontwikkeling voortzetten en zelf uitgeven. Het spel is nog in pre-productie. Ons team richt zich nu op het perfectioneren van gevechten en gameplay en het migreren van Unreal Engine 4 naar Unreal Engine 5."

Hij vervolgt: "Ik ben mij er van bewust dat deze keuze investeringen vanuit onszelf vergt, maar zelf uitgeven is onderdeel van onze strategie. We sluiten echter niet uit dat we met een nieuwe uitgever gaan samenwerken als dit een interessante zakenlijke kans creëert."

People Can Fly heeft in totaal zeven games in ontwikkeling verspreid over diens negen studio's. Naast Project Dagger werkt het bedrijf aan het nieuwe project Gemini (voor Square Enix), een project genaamd Red, twee vr-games en twee games die het zelf gaat uitgeven in de vorm van Bitfrost en Victoria.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Deep dive' van Indiana Jones and the Great Circle maandag te zien
Nieuws

'Deep dive' van Indiana Jones and the Great Circle maandag te zien

Game komt op 9 december naar Xbox Series en pc, en volgend jaar naar PS5

Aankomende maandagmiddag zendt Bethesda een zogeheten 'gameplay deep dive' uit van het aankomende Indiana Jones and the Great Circle.

In de video - die hieronder alvast klaarstaat, maar pas maandag om 16:00 uur Nederlandse tijd bekeken kan worden - praat audio director Pete Ward van ontwikkelaar MachineGames over het spel en krijgen kijkers meer te zien van het nieuwe avontuur van Indiana Jones.

Indiana Jones and the Great Circle heeft een eerstepersoonsperspectief, al wisselt de camera soms naar de derde persoon - bijvoorbeeld tijdens tussenfilmpjes of wanneer Indiana Jones klimt. Het uiterlijk van het hoofdpersonage is gebaseerd op een jonge Harrison Ford, terwijl de stem wordt ingesproken door Troy Baker.

Het verhaal van de game speelt zich af tussen de films Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. Wanneer Indiana Jones in Marshall College op een inbreker in de vorm van een gigantische man stuit die een relikwie steelt, reist de avonturier af naar Vaticaanstad om meer te weten te komen. Andere locaties die spelers bezoeken, zijn onder andere Egypte en de Himalaya.

Spelers kunnen tijdens gevechten niet alleen schieten met geweren, maar ook vechten met hun vuisten of gebruikmaken van de iconische zweep. Puzzels spelen daarnaast een belangrijke rol in de game.

Lars Cornelis kreeg eerder een uitgebreide presentatie van de game en schreef een preview: "De spelwereld oogt onmiskenbaar als de jaren dertig, maar dan door een jaren tachtig-lens, compleet met een acteur uit die tijd. Of het inderdaad de perfecte hommage aan de originele Indiana Jones-trilogie wordt, weten we later dit jaar."

Indiana Jones and the Great Circle verschijnt op 9 december voor Xbox Series-consoles, pc en Xbox Game Pass. In de lente van 2025 komt het spel ook naar PlayStation 5. Onlangs bleek dat Bethesda en MachineGames op 60 frames per seconde mikken, zowel op Xbox Series X als S.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'
Nieuws

Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'

Het bedrijf wil meer en eerdere controlepunten tijdens de ontwikkeling inbouwen

Sony-directeur Hiroki Totoki heeft publiekelijk teruggeblikt op het uitkomen en kort daarna weer offline halen van de multiplayergame Concord.

Dat deed hij in een vragensessie na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf. Totoki werd gevraagd naar het falen van Concord en de liveservicestrategie van het bedrijf, en hij gaf aan dat het een leerproces is.

"We zijn nog aan het leren", zo meldde hij (vertaald door VGC). "Wat betreft nieuwe IP weet je het eindresultaat pas wanneer je het probeert. Terugblikkend moeten we waarschijnlijk veel controlepunten creëren, waaronder het testen onder spelers en intern evalueren, en deze controlepunten goed timen. We moeten deze punten sneller in het ontwikkelproces inbouwen."

Totoki's conclusie is een logische: tussen de gameplayonthulling van Concord en de uiteindelijke release zaten maar een krappe drie maanden, met vlak voor de release één korte bètaperiode. Totoki geeft ook aan dat er een betere synergie tussen de verschillende divisies van Sony moet zijn - bijvoorbeeld tussen de ontwikkeling en het salesteam - en dat de timing van een release van een game ook optimaal moet zijn, ook ten opzichte van games in soortgelijke genres van andere uitgevers.

Tijdens het gesprek haalde Sony's senior vicepresident van financiën Sadahiko Hayakawa Helldivers 2 aan als een succesvolle liveservicegame van het bedrijf. Volgens hem heeft Sony van de releases van beide games geleerd. Sony wil een uitgebreide gamesportfolio bouwen bestaande uit singleplayergames en liveservicegames, waarbij die laatste categorie logischerwijs meer risico met zich meebrengt.

Nadat begin september Concord voorgoed offline ging en spelers hun geld terugkregen, werd eind vorige maand aangekondigd dat de ontwikkelaar van de game, Firewalk Studios, is gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!