Take-Two geeft nieuwe game van Outriders-studio niet meer uit
Nieuws

Take-Two geeft nieuwe game van Outriders-studio niet meer uit

Take-Two Interactive gaat de nieuwe game van Outriders-ontwikkelaar People Can Fly niet meer uitgeven.

Dat heeft de ontwikkelaar van Outriders en Bulletstorm bevestigd. Het zou gaan om een wederzijdse keuze. People Can Fly laat weten dat "het uitgeven van games onderdeel is van onze strategie", waarmee de ontwikkelaar lijkt te hinten naar de mogelijkheid dat de keuze bij de studio zelf lag, om zo zelf het spel uit te kunnen brengen.

De in New York gesitueerde studio van People Can Fly werkt al enkele jaren aan Project Dagger, een nieuwe actie-adventure-IP die volgens de ontwikkelaar zelf "enorm ambitieus en grensverleggend" wordt. Roland Lesterlin, de regisseur van Just Cause 3, leidt hij project.

Volgens Sebastian Wojciechowski, de CEO van People Can Fly, gaan de ontwikkelaar en uitgever op een vriendelijke manier uit elkaar en is er geen reden dat de bedrijven in de toekomst niet nog eens kunnen samenwerken. 

"We geloven enorm in de potentie van Project Dagger en zullen de ontwikkeling voortzetten en zelf uitgeven. Het spel is nog in pre-productie. Ons team richt zich nu op het perfectioneren van gevechten en gameplay en het migreren van Unreal Engine 4 naar Unreal Engine 5."

Hij vervolgt: "Ik ben mij er van bewust dat deze keuze investeringen vanuit onszelf vergt, maar zelf uitgeven is onderdeel van onze strategie. We sluiten echter niet uit dat we met een nieuwe uitgever gaan samenwerken als dit een interessante zakenlijke kans creëert."

People Can Fly heeft in totaal zeven games in ontwikkeling verspreid over diens negen studio's. Naast Project Dagger werkt het bedrijf aan het nieuwe project Gemini (voor Square Enix), een project genaamd Red, twee vr-games en twee games die het zelf gaat uitgeven in de vorm van Bitfrost en Victoria.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error