Take-Two geeft nieuwe game van Outriders-studio niet meer uit
Gamer.nl
Nieuws

Take-Two geeft nieuwe game van Outriders-studio niet meer uit

Take-Two Interactive gaat de nieuwe game van Outriders-ontwikkelaar People Can Fly niet meer uitgeven.

Dat heeft de ontwikkelaar van Outriders en Bulletstorm bevestigd. Het zou gaan om een wederzijdse keuze. People Can Fly laat weten dat "het uitgeven van games onderdeel is van onze strategie", waarmee de ontwikkelaar lijkt te hinten naar de mogelijkheid dat de keuze bij de studio zelf lag, om zo zelf het spel uit te kunnen brengen.

De in New York gesitueerde studio van People Can Fly werkt al enkele jaren aan Project Dagger, een nieuwe actie-adventure-IP die volgens de ontwikkelaar zelf "enorm ambitieus en grensverleggend" wordt. Roland Lesterlin, de regisseur van Just Cause 3, leidt hij project.

Volgens Sebastian Wojciechowski, de CEO van People Can Fly, gaan de ontwikkelaar en uitgever op een vriendelijke manier uit elkaar en is er geen reden dat de bedrijven in de toekomst niet nog eens kunnen samenwerken. 

"We geloven enorm in de potentie van Project Dagger en zullen de ontwikkeling voortzetten en zelf uitgeven. Het spel is nog in pre-productie. Ons team richt zich nu op het perfectioneren van gevechten en gameplay en het migreren van Unreal Engine 4 naar Unreal Engine 5."

Hij vervolgt: "Ik ben mij er van bewust dat deze keuze investeringen vanuit onszelf vergt, maar zelf uitgeven is onderdeel van onze strategie. We sluiten echter niet uit dat we met een nieuwe uitgever gaan samenwerken als dit een interessante zakenlijke kans creëert."

People Can Fly heeft in totaal zeven games in ontwikkeling verspreid over diens negen studio's. Naast Project Dagger werkt het bedrijf aan het nieuwe project Gemini (voor Square Enix), een project genaamd Red, twee vr-games en twee games die het zelf gaat uitgeven in de vorm van Bitfrost en Victoria.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!