Surgeon Simulator-maker claimt dat ontwikkelaars Xbox Series S hekelen
Nieuws

Surgeon Simulator-maker claimt dat ontwikkelaars Xbox Series S hekelen

Ontwikkelaars zouden liever niet meer verplicht worden om games op de Xbox Series S te ontwikkelen.

Dat claimde Ian Maclure van Bossa Studios, de studio achter onder andere Surgeon Simulator, in twee inmiddels verwijderde tweets (via VGC). "Het klinkt misschien gek, maar de reden dat je hier nu veel over hoort is dat veel ontwikkelaars proberen om van de verplichting tot ontwikkelen voor de Series S af te komen", claimde hij. Studio's zouden de instapconsole van Microsoft ervaren als "een blok aan hun been".

Daarmee reageerde hij op een tweet van journalist Jeff Gerstman die het tegenovergestelde claimde. "Het hele argument dat Series S next-gen games limiteert, houdt geen stand", aldus Gerstman. "De meeste games komen ook op pc uit en moeten daardoor al een breed scala aan configuraties ondersteunen."

De discussie kwam op gang nadat bekend werd dat Gotham Knights slechts op dertig frames per seconde draait op de PlayStation 5 en de Xbox Series X en S. Lee Devonald van ontwikkelaar Rocksteady gaf toen al aan dat games veel aan kwaliteit moeten inleveren om op zestig frames per seconde te draaien. "Zeker als je meeneemt dat er een next-gen console is die niet veel krachtiger is dan een last-gen console", voegde hij daaraan toe.

Het is niet duidelijk welke ontwikkelaars hebben geklaagd over de Xbox Series S en of dat überhaupt is gebeurd. Alexander Battaglia van Digital Foundry claimde eerder al dat ontwikkelaars moeite hadden met de Series S. Dat lag volgens hem niet aan de gpu en de cpu, maar vooral aan gebreken op het gebied van geheugen.

Ian Maclure heeft de tweets inmiddels verwijderd. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Mod die Liberty City naar GTA 5 bracht offline door druk van Rockstar
Nieuws

Mod die Liberty City naar GTA 5 bracht offline door druk van Rockstar

Liberty City Preservation Project werd in korte tijd zeer populair

Liberty City Preservation Project, een modproject die er voor zorgde dat mensen in Grand Theft Auto 5 het Liberty City uit Grand Theft Auto 4 konden bezoeken, is offline gehaald.

Afgelopen maand kwam de mod beschikbaar en kreeg het al snel veel aandacht van fans en de media. De mod zorgde er voor dat de complete stad Liberty City in GTA 5 speelbaar werd, inclusief NPC's, voertuigen en een werkend metrosysteem.

World Travel, het team achter de mod, liet echter op Discord weten (via Insider Gaming) dat de mod nu niet meer beschikbaar is. "Vanwege onverwachte aandacht voor ons project en nadat we met Rockstar Games hebben gesproken, hebben we besloten Liberty City Preservation Project offline te halen."

Sommige fans speculeren dat dit kan betekenen dat Rockstar een remaster van Grand Theft Auto 4 op de planning heeft. Het is echter niet voor het eerst dat het bedrijf achter modders aan gaat, dus in principe is het ook mogelijk dat dit simpelweg is gedaan om de IP van het bedrijf te beschermen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Conan the Barbarian vanaf 21 januari speelbaar in Mortal Kombat 1
Nieuws

Conan the Barbarian vanaf 21 januari speelbaar in Mortal Kombat 1

Oogt en klinkt onmiskenbaar als Arnold Schwarzenegger

Het dlc-personage Conan the Barbarian wordt op 21 januari toegevoegd aan Mortal Kombat 1.

De game komt op die dag eerst beschikbaar voor mensen die de Khaos Reings-uitbreiding en Kombat Pack 2 hebben aangeschaft. Andere spelers kunnen het personage vanaf 28 januari aanschaffen. Het uiterlijk van het personage heeft veel weg van Arnold Schwarzenegger in de Conan-films. Hieronder is een nieuwe gameplaytrailer te zien.

Het was al bekend dat Conan the Barbarian naar Mortal Kombat 1 kwam. Het is één van de zes personages die onderdeel uitmaken van Kombat Pack 2. Ghostface (Scream), Noob Saibot, Sektor, Cyrax en T-1000 (Terminator) zijn de andere personages.

Mortal Kombat 1 is verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, Nintendo Switch en pc. Tom Kerkhof beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-review: "Mortal Kombat 1 haalt vooral kracht uit de formule die de serie groot heeft gemaakt. Dat betekent een hoge mate van toegankelijkheid, compleet bizarre en groteske personages en uiteraard bloed dat (zeer) rijkelijk vloeit. De Kameo-vechters zijn daarbij een uitstekende toevoeging die de gameplay de nodige diepgang geven. Hierdoor blijft Mortal Kombat 1 lang leuk om te spelen, ook als je al op de gruwelijke fatalities bent uitgekeken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!