Studiohoofd en creative director van Firaxis vertrekken bij studio
Twee topmannen binnen Xcom- en Midnight Suns-ontwikkelaar Firaxis vertrekken bij de studio.
Jake Solomon was meer dan twintig jaar werkzaam bij Firaxis en de creative director van de Xcom-games en het vorig jaar uitgekomen Marvel's Midnight Suns. Hij geeft aan "een nieuw hoofdstuk te beginnen", maar zegt wel enorm dankbaar te zijn voor zijn tijd bij de studio. Van kwaad bloed lijkt dan ook geen sprake te zijn.
Ook studiohoofd Steve Martin pakt na vijfentwintig jaar de biezen, zo heeft 2K Games aan VGC gemeld. Hij wordt vervangen door chief operating officer Heather Hazen. Ook werd aangekondigd dat er een nieuwe Civilization-game in ontwikkeling is.
Midnight Suns leek ondanks positieve kritieken geen groot commercieel succes. De game werd kort na release al afgeprijsd en Take-Two-CEO Strauss Zelnick gaf onlangs aan dat de timing van de release van het spel wellicht niet ideaal was.
Overigens kan Midnight Suns tot en met zondag gratis gespeeld worden op Steam. Harry Hol deelde een 8 uit aan de game: "Laat er geen twijfel over bestaan: Marvel’s Midnight Suns is een ontzettend leuke strategy-rpg. De interactie tussen de bekende en minder bekende helden uit het Marvel-universum is een feest voor fans. De hoofdmaaltijd bestaat echter uit de geweldige turn-based gevechten. Het spel voelt helaas soms wat onevenwichtig door de lange tijd die je in de ‘Abbey’ doorbrengt, alsof de ontwikkelaars niet genoeg vertrouwen hebben in de kracht van het strategische hart van de game. Die gevechten zijn toch echt meer dan de moeite waard."